Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice złożyli do dyrektora szkoły podstawowej wniosek o zmianę języka obowiązkowego z niemieckiego na angielski. Czy jest przepis lub procedura prawna takiej zmiany, czy też zależne jest to od wewnętrznego prawa szkoły?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów pracy szkoły.Wg mojej opinii, można oprzeć się na przepisach dotyczących zmiany szkoły przez ucznia, tu: zmiana w zakresie nauczania obowiązkowego języka nowożytnego. Oznacza to, że szkoła może opracować własne procedury.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 sierpnia 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu albo do szkoły publicznej tego samego typu, w szczególności § 8.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie od kiedy i do kiedy, oraz jak układać i w jakiej formie, arkusze ocen w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z zapisem art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 07.09.1991 roku o systemie oświaty dyrektor kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkujące w obwodzie jego szkoły. W praktyce dyrektorzy pobierają z wydziału meldunkowego gminy listy meldunkowe dzieci objętych obowiązkiem szkolnym i sprawdzają, czy dzieci zameldowana na stałe uczęszczają do szkoły i gdzie. Mam pytanie odnośnie dzieci, które są zameldowane na pobyt czasowy, ale zamieszkują na terenie obwodu szkoły. Czy należy takie dzieci ujmować w ewidencji dzieci i traktować jako podlegające obowiązkowi szkolnemu w naszym obwodzie? Sąsiednia szkoła, do której dziecko uczęszcza, twierdzi, że nie mamy prawa wymagać potwierdzenia spełniania obowiązku, gdyż takie wysłali jedynie do szkoły, w której obwodzie uczeń ma meldunek stały, mimo że tam nie zamieszkuje. Jak traktować uczniów, którzy nie zamieszkują w obwodzie szkoły, ponieważ przebywają na stałe za granicą (mają jedynie meldunek na pobyt stały w naszym obwodzie)? Nie ma możliwości sprawdzenia gdzie przebywają, gdyż poczta odsyła korespondencję z adnotacją „nie przebywa pod wskazanym adresem".
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele mogą wpisywać do dziennika oceny z egzaminów i matur próbnych jeśli mają to uwzględnione w swoich wymaganiach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu prywatnym funkcjonuje grupa mieszana (dzieci z 2012 i jedno dziecko z 2011r). Dwoje dzieci z rocznika 2012 posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym. Otrzymaliśmy informację od rodzica dziecka z 2011r., że również starają się o takie orzeczenie. W związku z tym w grupie będzie 3 dzieci z orzeczeniem. Jak powinna funkcjonować taka grupa w nowym roku szkolnym? Czy należy stworzyć grupę inegracyjną? Jeśli tak- to jak wyglądają procedury?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego (pierwsze ze względu na autyzm, drugie ze względu na autyzm z z zespołem Aspergera) chcę zatrudnić w przedszkolu nauczyciela wspomagającego. Proszę o podanie podstawy prawnej, liczby przysługujących godzin oraz kwalifikacji, jakie powinien mieć taki nauczyciel. Mam trzy pracujące w przedszkolu nauczycielki- jedna skończyła oligofrenopedagogikę z terapią pedagogiczną, druga edukację i rewalidację osób z autyzmem i zespołem Aspergera, a trzecia edukację i rehabilitację osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika). Czy wszystkie mogą być nauczycielem wspomagającym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe