Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Stowarzyszenie prowadzi niepubliczną szkołę podstawową. W budynku szkoły mieści się również punkt przedszkolny, którego organem prowadzącym jest urząd gminy.Radni podjęli uchwałę intencyjną w sprawie likwidacji punktu przedszkolnego. Stowarzyszenie wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców postanowiło przejąć i prowadzić punkt przedszkolny.Do punktu uczęszcza 10 przedszkolaków w wieku 3-4 lat, czynne jest codziennie od 8 do 13. -Czy z chwilą przyjęcia punktu przedszkolnego otrzymamy dotację z gminy 40% czy 75% - Czy zasadne byłoby założenie przedszkola niepublicznego? Dyrektor szkoły obawia się,że nie wystarczy pieniędzy na pokrycie kosztów utrzymania i pensji nauczyciela.
http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2731%3Adotacje-dla-niepublicznych-przedszkoli-niepublicznych-punktow-przedszkolnych-i-niepublicznych-zespoow-wychowania-przedszkolnego&catid=272%3Aministerstwo-komunikaty-i-wyjanienia-men&Itemid=355
„Dotacje dla niepublicznych przedszkoli, niepublicznych punktów przedszkolnych i niepublicznych zespołów wychowania przedszkolnego
Dodany: 2 lutego 2012
Zgodnie z obowiązującym prawem, dotacje dla niepublicznych przedszkoli przysługują na każde dziecko w wysokości nie niższej niż 75% ustalonych w budżecie danej gminy wydatków bieżących, ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jedno dziecko. Podobnie jest w przypadku niepublicznego punktu przedszkolnego lub zespołu wychowania przedszkolnego z tym, że dotacja przysługuje na każde dziecko w wysokości nie niższej niż 40%”.
Podstawa prawna:USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.)
Art. 90. 1. Niepubliczne przedszkola, w tym specjalne, szkoły podstawowe i gimnazja, w tym z oddziałami integracyjnymi, z wyjątkiem szkół podstawowych specjalnych i gimnazjów specjalnych oraz szkół podstawowych artystycznych, otrzymują dotacje z budżetu gminy. 2b. Dotacje dla niepublicznych przedszkoli przysługują na każdego ucznia w wysokości nie niższej niż 75% ustalonych w budżecie danej gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez jednostkę samorządu terytorialnego - pod warunkiem, że osoba prowadząca niepubliczne przedszkole poda organowi właściwemu do udzielania dotacji planowaną liczbę uczniów nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji. W przypadku braku na terenie gminy przedszkola publicznego, podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkola publicznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji dotyczącej stosowania przepisów regulujących materię opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz opłat za korzystanie z wyżywienia w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jst.
Z chwilą wejścia w życie przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych zmianie uległ charakter opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz opłaty za korzystanie z wyżywienia w takich placówkach i stały się niepodatkowymi należnościami budżetowymi o charakterze publicznoprawnym, o których mowa w art. 60 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Czy w związku z wejściem w życie powyższych przepisów nadal prawnie dopuszczalne jest zawieranie umów cywilnoprawnych pomiędzy Dyrektorem publicznej placówki oświatowej a rodzicami / opiekunami prawnymi dziecka, a jeżeli tak jaki jest dopuszczalny zakres materii, która może zostać uregulowana w tej umowie?
Czy – z uwagi na zmianę charakteru opłaty – możliwe i prawnie dopuszczalne jest uregulowanie zasad odpłatności za korzystanie z usług publicznego przedszkola prowadzonego przez gminę (w tym – odpłatności za wyżywienie) w taki sposób, aby od rodziców / prawnych opiekunów dzieci czasowo nie uczęszczające do placówki opłaty te nie były pobierane?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację na temat okresu przechowywania kart hospitacji nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry
W przedszkolu jest 175 dzieci. Od 1 września 2024 zmieniają się przepisy dotyczące ilości godzin specjalistów.
Moje pytania:
1. Muszę mieć 2 etaty czyli 44 godziny dla specjalistów?
2. Czy godziny zajęć korekcyjno - kompensacyjnych wliczane są w te 44 godziny czy nie?
3. Czy pedagog specjalny, może prowadzić zajęcia rewalidacji (2 godz.) w ramach 11 przydzielonych godzin?
Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jaki zakres działalności Niepubliczna Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna może otrzymać dotację? Czy za wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju może pobierać opłaty od rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z ogromna prośbą o pomoc w następującej kwestii: Uczniowie z orzeczeniem (np. zespół Aspergera). Jako, że są to dzieci z orzeczeniem należą im się bezdyskusyjnie 2 dodatkowe godziny (2x60min) ze specjalistami zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wpisane do arkusza organizacji szkoły w danym roku szkolnym. Pozostałe dzieci mają udzielaną pomoc psychologiczno – pedagogiczną z godzin, które szkole są przydzielane przez organ prowadzący wg wzoru (liczba dzieci razy wskaźnik, co roku podawany prze Biuro Edukacji). Moje pytanie brzmi: Czy dzieci z orzeczeniami, które mają dla siebie pełne 120 minut ze specjalistami należy bezwzględnie i bezdyskusyjnie objąć kolejnymi godzinami pomocy psychologiczno – pedagogicznej z tej drugiej puli godzin, czyli ilość dzieci razy wspomniany wyżej wskaźnik. Nie mam absolutnie nic przeciwko, jak największej pomocy dzieciom z orzeczeniem, ale w takiej sytuacji rzesza dzieci bez orzeczeń ale o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opinie) w dużej mierze pozostanie bez wsparcia, bo wyczerpie się pula godzin dla nauczycieli specjalistów. Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu rodzicom, że szkoła nie okrada ich dzieci! Mam nadzieję, że zdołałam wyjaśnić dostatecznie mój kontekst problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe