Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła bierze udział w projekcie edukacyjnym finansowanym z funduszy marszałkowskich- dodatkowe, indywidualne zajęcia w ramach pomocy pedagogiczno-psychologicznej. Czy w związku z rozporządzeniem MEN o zawieszeniu zajęć edukacyjnych w formie stacjonarnej w szkole mogą odbywać się zajęcia w ramach projektu (indywidualnie)?
Zgodnie z § 1a ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 1389 ze zm.), do dnia 3.01.2021 r. na obszarze kraju zostało ograniczone funkcjonowanie publicznych i niepublicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Z § 2 ust. 3a ww. rozporządzenia wynika, że zajęcia są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, z wyjątkiem zajęć prowadzonych w szkole dla uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności lub brak możliwości realizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, nie mogą realizować tych zajęć w miejscu zamieszkania. Natomiast zgodnie z § 2 ust. 3b ww. rozporządzenia w przypadku gdy zajęcia nie mogą być realizowane w taki sposób, dyrektor szkoły ustala inny sposób realizowania tych zajęć. W związku z tym, że w tym dyrektor powinien rozważyć, czy zajęcia w ramach projektu edukacyjnego mogą być realizowane zdalnie (co raczej powinno być regułą, gdy w taki sposób szkoła udziela pomocy uczniem w ramach swojej statutowej działalności) lub ewentualnie w inny przyjęty sposób, np. indywidualnie z uczniem w siedzibie szkoły, co jednak powinno stanowić wyjątek.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Szkoła, w której pracuję liczy 200 uczniów i ma być likwidowana z dniem 31.08.2011roku.Rodzice zamierzają utworzyć szkołę społeczną, ale obawiają się, że jest już późno, aby jeszcze w tym roku powstała szkoła społeczna, chodzi też o przekazanie subwencji przez urząd gminy.Proszę pomóc nam w interpretacji przepisów prawa oświatowego, abyśmy mogli podjąć konkretne decyzje. Czy w szkole liczącej około 200 uczniów można zastosować "Ustawa o systemie oświaty art.5g." czy też "Ustawa o systemie oświaty art.58 ust. 3 i 4. 3" i wtedy aby szkoła mogła działać od września 2011 roku do 30 września 2010 należało dopełnić szereg formalności - czy jest inna możliwość?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel w dzienniku lekcyjnym może wpisywać wyniki próbnych egzaminów maturalnych w postaci uzyskanych punktów, czy skali procentowej? Próbny egzamin stanowi diagnozę przygotowania ucznia do matury.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przedłużyć etap edukacyjny dla uczniów w klasie autystycznej specjalnej w szkole ogólnodostępnej jeśli uczniowie mają niepełnosprawność sprzężoną autyzm oraz upośledzenie znaczne i są w wieku 18 i 20 lat i pragnę nadmienić, że na etapie gimnazjum już im wydłużono klasę I a obecnie są w klasie II. Jeśli brać pod uwagę rozporządzenie dot.ramówek z 2012 r. to nie ma takiej możliwości. Chciałabym się dowiedzieć czy są jakieś inne orzecznictwa, które to umożliwiają, że uczniowie ze sprzężoną niepełnosprawnością i upośledzeniem znacznym mogą mieć przedłużenie etapu np. w klasie II G i w klasie III G. Proszę o odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń liceum uczył się w szkole podstawowej języka angielskiego i języka niemieckiego. Czy może w liceum rozpocząć naukę języka hiszpańskiego na poziomie rozszerzonym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu musi być program wychowawczy i profilaktyczny. Jeśli tak czy obowiązują takie same procedury ich dopuszczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe