Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła ponadpodstawowa feryjna. Czy można skrócić lekcje zdalne do 30 min. (nauczanie indywidualne)? Jeżeli tak, to proszę o podstawę prawną.
Nie ma wyraźnej podstawy prawnej do skrócenia zajęć nauczania indywidualnego do 30 minut. Na podstawie § 13a pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz.U. z 2017 r., poz. 1616 ze zm.) w roku szkolnym 2020/2021 zajęcia indywidualnego nauczania mogą być prowadzone przez nauczyciela lub nauczycieli, na wniosek rodziców dziecka lub ucznia albo pełnoletniego ucznia, w indywidualnym kontakcie z dzieckiem lub uczniem. Jednocześnie żaden przepis ww. rozporządzenia nie odsyła do rozwiązań stosowanych przez dyrektorów w czasie zawieszenia stacjonarnych zajęć dla uczniów uczęszczających do szkół, zgodnie z którymi godzina lekcyjna zajęć edukacyjnych prowadzonych przez nauczyciela z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zajęć trwa 45 minut, a w uzasadnionych przypadkach dyrektor jednostki systemu oświaty może dopuścić prowadzenie tych zajęć w czasie nie krótszym niż 30 minut i nie dłuższym niż 60 minut - § 1a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.). W związku z tym nadal pojedyncze zajęcia nauczania indywidualnego muszą trwać 45 minut, natomiast można je podzielić, np. część on-line 30 minut i pozostałe 15 minut zajęć realizowanych inaczej – np. praca ucznia nad zadaniem poleconym przez nauczyciela bez ekranu komputera, ale z zapewnieniem możliwości – w razie potrzeby – indywidualnego kontaktu ucznia z nauczycielem (telefonicznego, on-line itp.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam. Mam następujący problem. Rada Pedagogiczna rok temu uchwaliła jednogłośnie, że w dniu 14 października każdego roku będzie obchodzony w szkole Dzień Patrona. Taka uroczystość odbyła się już dwukrotnie. Jednak po tegorocznym święcie pojawiły się głosy, że warto wrócić do uroczystości 13 października (wcześniejszy zapis w statucie), a 14 zorganizować tylko zajęcia opiekuńcze dla uczniów, którzy ewentualnie pojawiliby się w tym dniu w szkole. Czy tylko dlatego, że nauczyciele chcą mieć dzień wolny (jak inni na terenie gminy) można zmieniać prawo szkolne co roku? To przecież nie jest dzień wolny od pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może wprowadzić do powszechnego użytku w szkole elektroniczne zgody/oświadczenia za pośrednictwem modułu „OŚWIDCZEŃ” w elektronicznym dzienniku (mobiDziennik)? Dotyczy wdrożenia następujących dokumentów:
1. Oświadczenie o rezygnacji z zajęć „Wychowanie do życia w rodzinie”;
2. Oświadczenie udziału w zajęciach religii/etyki;
3. Zgoda rodzica na udział dziecka w wycieczce szkolnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stwierdziłem, że uczeń w okresie jednego miesiąca ma powyżej 50 % nieusprawiedliwionej nieobecności. Wysłałem listem poleconym za potwierdzeniem odbioru do rodziców ucznia upomnienie zawierające stwierdzenie, że obowiązek nauki nie jest realizowany, wezwanie do posyłania dziecka do szkoły z wyznaczeniem terminu oraz informację, że niespełnianie obowiązku jest zagrożone skierowaniem sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego na podstawie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Uczeń w dalszym ciągu nie uczęszcza do szkoły- jaka dalsza procedura i do kogo skierowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi kwota subwencji oświatowej otrzymywanej przez gminę na jednego ucznia w szkole podstawowej znajdującej się na wsi w 2016 r?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Szkolny Zestaw Programów i Szkolny Zestaw Podręczników na rok szkolny opiniuje rada rodziców i rada pedagogiczna? Proszę o podanie podstawy prawnej. Czy ewentualna opinia rady rodziców powinna być wyrażona w formie uchwały?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe