Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła realizuje projekt unijny w ramach programu POWER. Czy chcąc zatrudnić nauczyciela pracującego w szkole do pełnienia funkcji koordynatora projektu należy brać pod uwagę artykuł 35a Karty Nauczyciela (i płacić wynagrodzenie jak za godzinę ponadwymiarową), czy można zatrudnić go na umowę zlecenie? Wyjaśniam, że funkcja koordynatora nie polega na prowadzeniu zajęć z uczniami, są to czynności o charakterze administracyjnym (umowy, zakupy, dokumentacja projektu).
W opisanym przypadku nie będą miały zastosowania przepisy art. 35a Karty Nauczyciela. Rozliczanie godzin na ich podstawie dotyczy jedynie prowadzenia zajęć bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, czyli typowo pedagogicznych zajęć.
Z nauczycielem można zawrzeć umowę zlecenia, jeżeli instytucja będąca drugą stroną umowy o dofinansowanie wyrazi na to zgodę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z reorganizacją szkoły (zmniejszenie etatów obsługi) od stycznia dyrektor będzie zmuszony zmienić niektórym pracownikom obsługi przydział obowiązków. Czy wymaga to zgody pracownika, czy jest to tylko informacja dla niego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2016/2017 nauczycielka skorzystała z urlopu wyp w okresie ferii (2 tyg), następnie od 30.05.2017r. 31.08.2017. przebywała na zwolnieniu lekarskim. Następnie w roku szkolnym 2017/2018 od 01.09.2017 do 13.09.2018 przebywała na zwolnieniu lekarskim, od 14.09.2017 do 31.01.2018 na urlopie macierzyńskim, natomiast od 01.02.2018 do 31.08.2018 na urlopie rodzicielskim.
Pracownica chce wrócić do pracy od 01.09.2018r.
Czy za 2016/2017 r. należy jej udzielić urlopu (6 tygodni) lub wypłacić ekwiwalent? Czy powinno to być na wniosek nauczyciela czy z inicjatywy pracodawcy?
Czy za 2017/2018 należy się urlop i w jakim wymiarze?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu niepublicznym nauczyciele są zatrudnieni na podstawie Kodeksu pracy. W związku ze zmianami w okresie urlopów macierzyńskich i rodzicielskich pojawiają się pytania: komu przysługuje dodatkowe 9 tygodni urlopu? Czy matka dziecka może wydłużyć okres urlopu o 9 tygodni, czy musi to być już ojciec dziecka? Do kogo należy złożyć wniosek i jakie informacje musi zawierać? Czy jest określony termin złożenia takiego wniosku?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownica pracuje codziennie 4h i ma pół etatu (4h dziennie, przez 5 dni w tygodniu, to jest 20h w tygodniu). Przysługuje jej 26 dni urlopu (pracuje dłużej niż 10 lat). Czy z racji tego, że pracuje codziennie, to nie przysługuje jej 26 dni urlopu z uwagi na to, że urlop przyznajemy godzinowo? Jej przysługuje 104 godziny urlopu i jeśli podzielimy to przez 4h to wychodzi 26 dni. Czy należy to liczyć w ten sposób?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym uruchamiamy w naszej szkole nowy kierunek policealny: technik usług kosmetycznych (symbol cyfrowy zawodu: 514207). W związku z tym muszę zapewnić kadrę w zakresie nauczania teoretycznego: podstawy anatomiczno-dermatologiczne oraz kosmetyka pielęgnacyjna i upiększająca twarzy, szyi i dekoltu i praktycznego: zabiegi pielęgnacyjne i upiększające twarzy, szyi i dekoltu. Czy w związku z tym, pierwszego przedmiotu z anatomii może nauczać nauczyciel biologii, drugiego teoretycznego nauczycielka, która jest mistrzem fryzjerstwa, ma przygotowanie pedagogiczne i jest absolwentką studiów podyplomowych: fryzjerstwo i stylizacja, w ramach których miała takie przedmioty jak: kosmetologia (10h teorii i 15 praktyki), stylizacja (20h praktyki), charakteryzacja (5h praktyki). Jak sama mówi, realizując podyplomówkę na kosmetologii, ma się praktycznie te same przedmioty (konsultowała to z uczelnią). Dodatkowo ma ukończony kurs wizażu. Próbowałem zapytać o zdanie kuratorium, ale ono twierdzi, że ocenianie kwalifikacji nauczycieli przedmiotów zawodowych leży po stronie dyrektora. I co z uprawnieniami do nauczania praktycznego. Czy wspomnianą nauczycielkę, która jest mistrzem fryzjerstwa, wystarczy wysłać na podyplomówkę z kosmetologii, by mogła prowadzić te zajęcia?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe