Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła specjalna. Dzieci w wieku 3 i 5 lat objęte są zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi (upośledzenie w stopniu głębokim) w oddziale rewalidacyjno-wychowawczym. Czy te dzieci należy wpisać do księgi uczniów i założyć arkusz?
Dzieci te nie są jeszcze objęte obowiązkiem szkolnym ani obowiązkiem nauki. Zatem powinni być wpisane w rejestr przedszkolnego oddziału rewalidacyjno-wychowawczego. Do księgi uczniów zostaną wpisane z chwilą ukończenia 7 roku życia, bowiem zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze stanowią forme spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor poprosił nauczyciela na rozmowę bezpośrednio po zakończonych przez niego zajęciach dydaktycznych (nauczyciel w danym dniu miał 5 godzin dydaktycznych), nauczyciel odmówił twierdząc, że jest już po pracy i nie będzie poświęcał na rozmowę z dyrektorem swego czasu wolnego. Jakie konsekwencje może mieć takie zachowanie nauczyciela.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń niepełnoletni nie z rejonu decyzją sądu został skierowany do młodzieżowego ośrodka wychowawczego. Samowolnie oddalił się z ośrodka. Czy szkoła ostatnia musi ponownie przyjąć ucznia? Matka domaga się ponownego przyjęcia. Obecnie szkoła nie posiada wolnych miejsc i nie jest to szkoła rejonowa dla w/w ucznia. Szkoła nie posiada wiedzy jaka obecnie jest decyzja Sądu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Naszą szkołę prowadzi stowarzyszenie i jesteśmy placówka wewnętrzną (posiadamy taki sam NIP i REGON). W związku z nowym rozporządzeniem SIO otrzymaliśmy nowy REGON. Czy musimy być odrębną jednostką z nowym REGON? Czy nowy REGON jest tylko na potrzeby SIO? Jeżeli nie, to jak wygląda procedura ewentualnego oddzielenia się?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel, który prowadzi zajęcia emocjonalno-społeczne w ramach realizacji udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uczniem z niepełnosprawnościami sprzężonymi (niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i autyzm)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pracuje 4 dni w tygodniu łącznie realizuje 20 godziny tj.18+2 nadgodziny(7 godz. we wtorek,6 godz.w środę,2 godz.w czwartek, 5 godz. w piątek). Czwartek był dniem ustawowo wolnym. Jak należy obliczyć mu nadgodziny w niepełnym tygodniu? DZIĘKUJĘ ZA ODPOWIEDZ.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe