Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń jest na pierwsze półrocze nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionych nieobecności. Rada pedagogiczna nie wyraziła zgody na egzamin klasyfikacyjny dla tego ucznia. Co zrobić z takim uczniem w gimnazjum? Czy powinien chodzić na zajęcia lekcyjne w drugim półroczu? Jak postąpić w tej sytuacji?
Rozporządzenie w sprawie oceniania (...) z dnia 30.04.2007 r. (ze zm.).
Paragraf 17.ust. 1 opisuje przypadki, kiedy uczeń może nie być klasyfikowany: "jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej Z POWODU NIEOBECNOŚCI UCZNIA NA ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH PRZEKRACZAJĄCEJ POŁOWĘ CZASU PRZEZNACZONEGO NA TE ZAJĘCIA W SZKOLNYM PLANIE NAUCZANIA. Treść zapisu obliguje do nieklasyfikowania wówczas, gdy brak jest ocen, a ten brak jest spowodowany nieobecnością ucznia na zajęciach. Jeśli natomiast mimo absencji ucznia są oceny - należy go klasyfikować.
Natomiast paragraf 17.ust. 16 nakazuje, by w dokumentacji ucznia nieklasyfikowanego zapisać "nieklasyfikowany". W opisanej sytuacji należy:
1) sprawdzić, czy rzeczywiście nie ma ocen lub jest ich niewystarczająca ilość uniemożliwiająca klasyfikowanie,
2) jeśli jednak uczeń nie podlega klasyfikacji, w dokumentacji należy wpisać "nieklasyfikowany" oraz stworzyć możliwości uczniowi do nadrobienia braków zgodnie z paragrafem 16 w/w Rozporządzenia, a uczeń uczestniczy w zajęciach, realizuje obowiązek szkolny/nauki zgodnie z odrębnymi przepisami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, który realizuje zajęcia edukacyjne z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, w których wskazano potrzebę realizacji wybranych zajęć edukacyjnych indywidualnie z uczniem lub w grupie do pięciu uczniów, nabywa uprawnienia do wypłaty mu za te godziny dodatku do wynagrodzenia za warunki trudne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września do klasy I szkoły podstawowej będzie uczęszczało dziecko posiadające orzeczenie ze względu na niepełnosprawność ruchową. Dziecko porusza się na wózku inwalidzkim lub, po powierzchni płaskiej, za pomocą kul. Dodatkowo jest cewnikowane i pampersowane. W związku z tym mam kilka pytań:
1.Czy można zatrudnić w szkole podstawowej pomoc nauczyciela, czy koniecznie musi być zatrudniony nauczyciel wspomagający lub asystent nauczyciela?
2. Czy nauczyciel ma obowiązek przebierać dziecko pampersowane?
3. Kto powinien wnosić dziecko do sali lekcyjnej? (sala, w której dziecko będzie się uczyło znajduje się na I piętrze, w szkole nie ma windy, schody również nie są dostosowane do transportu wózka inwalidzkiego);
4. Czy szkoła musi dostosować warunki w budynku na potrzeby dziecka niepełnosprawnego, np. podjazdy, platforma na wózek przy schodach, itp.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy możemy dostać od Państwa lub czy znajdę gdzieś w serwisie regulamin stołówki szkolnej (aktualny na obecny stan prawny)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W styczniu rodzic dziecka niepełnosprawnego zwrócił się do dyrektora z prośbą o wydłużenie etapu edukacyjnego w kl. II SP. Rada pedagogiczna uchwałą podjęła decyzję o wydłużeniu etapu. W dniu zakończenia obowiązkowych zajęć lekcyjnych ten sam rodzic poprosił o wydanie świadectwa szkolnego z promocją do kl. III. Czy istnieje jakakolwiek prawna możliwość, aby jednak dziecko klasyfikować i promować pomimo podjętej uchwały. Jakie warunki należy spełnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może mieć wychowawstwo? Proszę o podanie podstawy prawnej również w przypadku jeśli nie może.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe