Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy III szkoły podstawowej ma 8 godzin nauczania indywidualnego, czy w tych godzinach powinien być j. angielski?
W indywidualnym nauczaniu realizuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Dyrektor szkoły, na pisemny wniosek wraz z uzasadnieniem nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego nauczania, może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści nauczania objętych obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi, stosownie do możliwości psychofizycznych ucznia oraz warunków w miejscu, w którym są organizowane zajęcia indywidualnego nauczania.Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi: 1) dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej – od 6 do 8 godzin; 2) dla uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej – od 8 do 10 godzin; 3) dla uczniów gimnazjum – od 10 do 12 godzin; 4) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – od 12 do 16 godzin. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej realizuje się w ciągu co najmniej 2 dni, a dla uczniów, o których mowa w ust. 1 pkt 2–4 – w ciągu co najmniej 3 dni. Dyrektor szkoły może ustalić tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania wyższy niż maksymalny wymiar, tj. powyżej 8 godzin - za zgodą organu prowadzącego. Oznacza to że w indywidualnym nauczaniu obowiązuje realizacja wszystkich przedmiotów z ramowego planu nauczania, chyba, że w orzeczeniu (opinii) z poradni psychologiczno-pedagogicznej wynikają inne zalecenia.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację, jak w br. powinna wyglądać dokumentacja pięciolatków - czy pięciolatek realizujący w roku szkolnym 2015/2016 obowiązkowe przygotowanie przedszkolne powinien otrzymać "diagnozę gotowości"? Jakie zmiany dot. obecnych pięciolatków powinniśmy, jako przedszkole, wziąć pod uwagę w b.r.szkolnym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób należy przeprowadzić ewaluację, sprawdzenie realizacji koncepcji pracy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przegląd dokumentacji nauczyciela w zakresie realizacji godzin z art. 42 ust.2 pkt 2 wykazał, że nauczyciel odnotowywał obecność na zajęciach uczniowi, który był nieobecny w szkole kilka dni. Nauczyciel nie umiał tego wytłumaczyć, stąd pojawiła się uzasadniona wątpliwość dyrektora dotycząca samego faktu realizacji tych zajęć. Co w takiej sytuacji może zrobić dyrektor szkoły? Proszę o wykładnię prawną.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1. Jak poprawnie powinno być Przedmiotowe zasady oceniania czy przedmiotowy system oceniania?
2.W ramach zespołu mam technikum i LO.
W technikum nauczyciele ujednolicili dla wszystkich przedmiotów jedną skalę ocen. Natomiast w LO nauczyciele nie chcą ujednolicić skali ocen i jeszcze wprowadzić + i -. Z praktyki ujednolicona skala ocen bardzo ułatwia pracę np. przy egzaminach klasyfikacyjnych, poprawkowych, ponadto zapisy w statucie są w jednej tabeli a nie w 7. W jaki sposób mogę przekonać nauczyieli o zasadności wprowadzenia jednej skali dla LO?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole funkcjonują klasy łączone. Czy można połączyć zajęcia z wychowania fizycznego w kl. III i IV szkoły podstawowej- grupa ta miała już razem zajęcia będąc w kl .II i III, razem jest 16 uczniów. ( w wymiarze 3 godz. tygodniowo, kl IV miałaby 1 godzinę oddzielnie)? Nauczyciel posiada kwalifikacje do wychowania fizycznego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe