Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń realizuje indywidualną ścieżkę kształcenia. Czy powinien również uczestniczyć w lekcjach z klasą z przedmiotów objętych ścieżką? Na przykład: nie chodzi na zajęcia z języka angielskiego z klasą, bo ma 1 godzinę tygodniowo języka angielskiego indywidualnie.
Zgodnie z § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1280 ze zm.), zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest organizowana dla uczniów, którzy mogą uczęszczać do szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć edukacyjnych wspólnie z oddziałem szkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Zindywidualizowana ścieżka obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne, które są realizowane:
1) wspólnie z oddziałem szkolnym oraz
2) indywidualnie z uczniem.
Na wniosek rodziców ucznia dyrektor szkoły ustala, z uwzględnieniem opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem, uwzględniając konieczność realizacji przez ucznia podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Uczeń nie uczestniczy w zajęciach wspólnie z oddziałem szkolnym, jeżeli dany przedmiot został objęty zajęciami zindywidualizowanymi (w pytaniu tak jest np. z językiem angielskim).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie zmiany należy wprowadzić do statutu szkoły podstawowej w roku szkolnym 2011/2012?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli jest to przedszkole prowadzone przez stowarzyszenie ale jest przedszkolem o statusie publicznym czy również opiniują związki zawodowe arkusz organizacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach godziny z wychowania do życia w rodzinie tematy lekcji wpisuje się do dzienników lekcyjnych czy zakłada się dziennik zajęć pozalekcyjnych? Czy dodatkowa godzina z KN 42 ma być zrealizowana w danym tygodniu jeżeli wypada święto państwowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przydzielić wychowawstwo katechecie pracującemu w szkole średniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji dotyczącej stosowania przepisów regulujących materię opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz opłat za korzystanie z wyżywienia w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jst.
Z chwilą wejścia w życie przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych zmianie uległ charakter opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz opłaty za korzystanie z wyżywienia w takich placówkach i stały się niepodatkowymi należnościami budżetowymi o charakterze publicznoprawnym, o których mowa w art. 60 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Czy w związku z wejściem w życie powyższych przepisów nadal prawnie dopuszczalne jest zawieranie umów cywilnoprawnych pomiędzy Dyrektorem publicznej placówki oświatowej a rodzicami / opiekunami prawnymi dziecka, a jeżeli tak jaki jest dopuszczalny zakres materii, która może zostać uregulowana w tej umowie?
Czy – z uwagi na zmianę charakteru opłaty – możliwe i prawnie dopuszczalne jest uregulowanie zasad odpłatności za korzystanie z usług publicznego przedszkola prowadzonego przez gminę (w tym – odpłatności za wyżywienie) w taki sposób, aby od rodziców / prawnych opiekunów dzieci czasowo nie uczęszczające do placówki opłaty te nie były pobierane?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe