Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną tj. intelektualną w stopniu znacznym i ruchową, Decyzją Dyrektora Szkoły realizuje obowiązek szkolny poza szkołą w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym. Czy ośrodek wydaje dwukrotnie w ciągu roku szkolnego informację o postępach rozowjowo-edukacyjnych ucznia, na podstawie której szkoła macierzysta klasyfikuje i promuje ucznia do klasy programowo wyższej? Czy taki uczeń powinien być przypisany do konkretnej klasy i wliczany do ogólnej liczby uczniów w placówce, do celów sprawozdawczych?
TAK. Dyrektor OREW przekazuje szkole macierzystej dokumentację potwierdzającą realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego przez w/w ucznia niepełnosprawnego oraz informacje o jego postępach edukacyjno-rozwojowych. Ocena opisowa jest wpisana do arkusza ocen i na świadectwie promocyjnym lub świadectwie ukończenia szkoły.
Taki uczeń figuruje w macierzystej szkole księdze ewidencji uczniów z adnotacją „realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą … z podaniem nazwy i adresu Ośrodka”. Nie musi być on przypisany do konkretnej klasy. Mimo wpisania jego nazwiska do księgi uczniów, nie jest wliczany do ogólnej liczby uczniów tej szkoły i szkoła nie powinna wykazywać go w liczbie uczniów, na których przyznawane są dotacje. Wpisanie dziecka do księgi uczniów wynika jedynie z konieczności założenia arkusza ocen.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w świetle obowiązujących przepisów dopuszczalne jest zatrudnienie w przedszkolu nauczyciela wspomagającego (pedagoga specjalnego) lub pomocy nauczyciela osobno dla każdego dziecka z orzeczeniem o kształceniu specjalnym? Ilu maksymalnie podopiecznych może mieć jeden nauczyciel wspomagający?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2019/20 zostały utworzone w naszej szkole klasy wstępne. Uczniowie tych klas nie podlegają klasyfikacji oraz na koniec roku nie otrzymują świadectwa.
Chciałem zapytać czy w klasie wstępnej zakładamy normalny arkusz ocen skoro nie będzie tych ocen. I jeszcze jedno pytanie skoro nie wydajemy uczniom tym świadectw, to co im wydajemy na zakończenie roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje możliwość zakupu nieruchomości rolnej zabudowanej z dotacji otrzymywanej z urzędu gminy w ramach prowadzonego niepublicznego przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W arkuszu organizacyjnym pracy szkoły należy podać ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole/szkołę, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli. Które zajęcia należy umieścić w tym punkcie? (m.in. zajęcia edukacyjne, rewalidacyjne, logopedyczne, korekcyjno–kompensacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, zajęcia rozwijające uzdolnienia) .
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Reforma oświaty zakłada,że od pierwszego września sześcioletnie szkoły podstawowe zostaną przekształcone w ośmioletnie szkoły podstawowe. Czy jest możliwe, żeby w jednej części budynku powstała szkoła podstawowa I-III, a w drugiej części szkoła podstawowa V-VI?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe