Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W arkuszu organizacyjnym pracy szkoły należy podać ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole/szkołę, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli. Które zajęcia należy umieścić w tym punkcie? (m.in. zajęcia edukacyjne, rewalidacyjne, logopedyczne, korekcyjno–kompensacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, zajęcia rozwijające uzdolnienia) .
W § 17 ust.2a pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017r. poz. 649; Dz.U. z 2018r. poz. 691) został zawarty wymóg podania ogólnej liczby godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli.
Na ogólną liczbę godzin złożą się zatem:
1) godziny zajęć edukacyjnych,
2) godziny zajęć opiekuńczych,
3) godziny zajęć rewalidacyjnych: zajęć przeznaczonych na naukę orientacji przestrzennej i poruszania się, naukę systemu Braille,a lub naukę innych alternatywnych metod komunikacji (uczniowie niewidzący), naukę języka migowego, naukę innych sposobów komunikowania się, w tym wspomagające i alternatywne metody komunikacji (AAC) (uczniowie niepełnosprawni z zaburzeniem mowy lub jej brakiem), zajęcia rozwijające umiejętności społeczne (uczniowie z autyzmem, w tym zespołem Aspergera),
4) godziny zajęć z zakresu pomocy psychologiczno –pedagogicznej: zajęć rozwijających uzdolnienia, zajęć rozwijających umiejętności uczenia się, zajęć dydaktyczno - wyrównawczych, zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym, zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu – w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych, zindywidualizowanej ścieżki kształcenia,
5) godziny innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli.
Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że w wyniku wejścia w życie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 4 kwietnia 2018r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2018r. poz.691) zmianie uległo dotychczasowe brzmienie § 17 rozporządzenia.
Podstawa prawna:
§ 17 ust.2a pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017r. poz. 649; Dz.U. z 2018r. poz. 691).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel gimnazjum na początku roku (wrzesień) musi przygotować program nauczania swojego przedmiotu na 1 rok dla klasy, czy program musi obejmować 3 lata nauki w gimnazjum. Które rozwiązanie jest poprawne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń realizuje indywidualną ścieżkę kształcenia. Czy powinien również uczestniczyć w lekcjach z klasą z przedmiotów objętych ścieżką? Na przykład: nie chodzi na zajęcia z języka angielskiego z klasą, bo ma 1 godzinę tygodniowo języka angielskiego indywidualnie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole mamy problem z zatrudnieniem psychologa – oferta pracy znajduje się czerwca 2022 r. na stronie KO w Poznaniu oraz PUP. W chwili obecnej wyraziła chęć pracy osoba, która ukończyła stopnia I stopnia z zakresu psychologii oraz kontynuuje na pierwszym roku studia magisterskie z zakresu psychologia kliniczna. Osoba nie posiada kwalifikacji pedagogicznych – zobowiązuje się do ich uzupełnienia. Czy mogę wystąpić do kuratorium oświaty o wyrażenie zgody na zatrudnienie tej osoby na okres dwóch lat w ramach rozpoczęcia przygotowania do zawodu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co ile lat należy dokonać oceny pracy nauczyciela? Ile razy można nawiązać z nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym umowę o pracę na czas określony. Ile wynosi tygodniowy wymiar godzin dla kl.I i II(nowa podstawa)
- Uczennica otrzymała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w 7 klasie. Czy na tej podstawie może być zwolniona z drugiego języka obcego? Czy zamiast tego może mieć w tym czasie zajęcia rewalidacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe