Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczniowie klas I LO po szkole podstawowej realizują zajęcia edukacyjne (matematyka, wos, geografia, j. angielski) na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Ci sami uczniowie realizują dwa typy zajęć. Jak wygląda kwestia oceniania? Czy uczniom wystawiana jest jedna ocena z przedmiotu czy na każdym poziomie oddzielna ocena z poziomu podstawowego i z poziomu rozszerzonego? Jak wygląda kwestia oceniania w świetle prawa oświatowego?
Żaden obowiązujący przepis nie reguluje zasad oceniania w przypadku, gdy uczeń na ten sam przedmiot uczęszcza w tym samym półroczu lub roku zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym. Takich regulacji nie zawiera ani rozdział 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481 „Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych”, ani rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 373). Jednocześnie w związku z tym, że przepisy te nie przewidują wystawienia dwóch ocen klasyfikacyjnych z tego samego przedmiotu, powinna zostać ustalona jedna ocena, w sposób szczegółowo uregulowany w statucie szkoły w części dotyczącej oceniania wewnątrzszkolnego – art. 44b ust. 5 i 10 UoSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi przebywającemu na urlopie na poratowanie zdrowia do 30.06.2012, można od września ograniczyć etat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mgr filologii polskiej (nauczyciel z przygotowaniem pedagogicznym) posiada wystarczające kwalifikacje do zatrudnienia w charakterze asystenta nauczyciela w klasie 3 szkoły podstawowej, w której uczy się dziecko z zespołem Aspergera (od stycznia 2016 r.)? Czy oligofrenopedagog, który nie ukończył pięcioletnich studiów z pedagogiki specjalnej, a jedynie studia podyplomowe w zakresie olgofrenopedagogiki, ma wystarczające kwalifikacje do pracy z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną: upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim oraz afazję motoryczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dwukrotne zatrudnienie w tej samej szkole a wysokość trzynastki. Nauczycielka była zatrudniona od 4.05.2020 r. do 26.06.2020 r. na zastępstwo. Następnie była zatrudniona od 1.09.2020 r. do 31.08.2021 r. Czy ww. nauczycielce należy się za 2020 r. trzynastka za dwie umowy, czy tylko za jedną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uzupełnienie pytania. Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną spełniający obowiązek szkolny w ośrodku rehabilitacyjno- wychowawczym na podstawie porozumienia z dyrektorem. (niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchowa)na jakiej podstawie prawnej pozostawić ucznia w klasie IV? W klasie III wydłużono etap edukacyjny na postawie rozporządzenia o ramowych planach nauczania. Jak wygląda sytuacja w klasie IV?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel polonista przychodzący na zastępstwo w klasie I-III, może normalnie wpisać temat z edukacji polonistycznej, czy powinien wpisać zajęcia świetlicowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe