Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W chwili obecnej sekretarz szkoły zatrudniony jest na 3/4 etatu. Szkoła liczy 296 uczniów, 34 nauczycieli i 5 pracowników obsługi. Czy jest podstawa prawna regulująca czas pracy i jakie warunki trzeba spełnić, aby zatrudnić sekretarza w wymiarze pełnego etatu?
Obowiązujące przepisy, w tym ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) nie regulują zagadnienia, ilu uczniów należy przyjąć do szkoły, aby zatrudnić sekretarza na pełny etat.
Z kolei na podstawie art. 68 ust. 5 pkt 1 ustawy dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole lub placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami, w tym w szczególności decyduje w sprawach zatrudniania pracowników szkoły. W związku z tym decyzję o wymiarze etatu sekretarza szkoły i szczegółowym zakresie jego obowiązków podejmuje dyrektor, który może uznać że zgodnie z potrzebami danej szkoły sekretarz szkoły powinien wykonywać zadania w pełnym wymiarze czasu pracy.
Natomiast środkami finansowymi na wynagrodzenia pracowników dyrektor może dysponować zgodnie z planem finansowym. Pośrednio zgodę organu prowadzącego na zatrudnienie sekretarza szkoły w pełnym wymiarze dyrektor powinien uzyskać przez wykazanie obsadzenia tego stanowiska w arkuszu organizacji, który zatwierdzi organ prowadzący – § 17 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września 2017r. dyrektor może nauczycielowi udzielić zgody na podjęcie pracy w innej placówce.Kogo dotyczy ten obowiązek (praca w pełnym etacie, umowa zlecenie itp.)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w małej szkole. W klasach jest mało dzieci. Pytanie dotyczy wynagrodzenia za zastępstwa doraźne. Czy nauczyciel, który zastępuje nieobecnego kolegę powinien dostać dodatkowe wynagrodzenie jeśli w danej chwili doraźnie połączy swoją klasę z klasą nieobecnego nauczyciela i poprowadzi jedną lekcję z dwiema klasami? Po połączeniu klas nie będzie czasem 25 uczniów.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole specjalnej mogę zatrudnić osobę, która nie ma przygotowania pedagogicznego ani oligofrenopedagogiki, kwalifikacje będzie uzupełniać po zatrudnieniu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września br. zatrudniamy nauczyciela w szkole na 3/22 etatu. Nauczyciel pracuje jednocześnie w trzech szkołach, a my jesteśmy dla niego czwartym pracodawcą. W umowie o pracę popełniliśmy błąd przyznając dodatek za wysługę lat ze szkoły, która jest podstawowym miejscem pracy nauczyciela. W jaki sposób powinniśmy sprostować ten błąd.Jak postąpić jeżeli nauczyciel odmówi współpracy.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel,który obecnie jest dyrektorem (kadencja kończy się 31.08.2016r.),może po skończonej kadencji skorzystać z urlopu dla podratowania zdrowia (ur.30 kwietnia 1960r.),a po wykorzystaniu urlopu przejść na świadczenie kompensacyjne.W zawodzie pracuje od 01.09.1982r.(tj.32lat w 2016 34. )Jak jest naliczane świadczenie kompensacyjne? Ile procent pensji?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe