Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób należy kontrolować realizację podstawy programowej? Czy zajęcie edukacyjne w przedszkolu powinno mieć stałe etapy?
Prawo oświatowe nie reguluje szczegółów pracy dyrektora. Oznacza to, że o sposobach i częstotliwości kontrolowania podstawy programowej decyduje dyrektor przedszkola, szkoły, placówki oświatowej. Szczegóły realizacji tego zadania, powinny być zawarte w planie nadzoru pedagogicznego. Cykliczność i porządek zajęć edukacyjnych, w tym czy zajęcie edukacyjne w przedszkolu będą mieć stałe etapy decyduje także dyrektor szkoły, biorąc pod uwagę potrzeby i możliwości dzieci, ich dobro, a także możliwości przedszkola. Wg mojej opinii zajęcia powinny mieć stałe etapy.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 33, 39; 2. Rozporządzenie MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12.08. 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające dla uczniów współfinansowane ze środków Unii Europejskiej można traktować jako formę udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie szkoły powinien być zapis mówiący o wydłużeniu etapu edukacyjnego? Czy wystarczy tylko procedura?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z języka angielskiego w klasie 4 prowadzone z godzin dyrektorskich powinny być dokumentowane w dzienniku lekcyjnym, czy w dzienniku zajęć dodatkowych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy muszę łączyć zajęcia wychowania fizycznego w klasie V i VI w grupy dziewcząt i chłopców, jeżeli grupy te nie są liczne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rozpoczyna się u mnie ewaluacja zewnętrzna w obszarze efekty. Na czym polega analiza dokumentów? Czy ja mam przygotować ewaluatorom jakieś papiery do wglądu? Przecież podobno ewaluacja nie na tym polega.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe