Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób należy przekształcić przedszkole niepubliczne w publiczne, żeby spełniało obecne wymogi?
Przedszkole niepubliczne może uzyskać dotację w wysokości takiej samej jak przedszkole publiczne (może przekształcić się w sensie potocznym w przedszkole publiczne), jeżeli:
- realizuje programy wychowania przedszkolnego uwzględniające podstawę programową wychowania przedszkolnego,
- zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w czasie ustalonym przez organ prowadzący, nie krótszym niż 5 godzin dziennie i nie krótszym niż ustaliła to dana gmina dla placówek publicznych,
- przeprowadza rekrutację dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności, zgodnie z przepisami rozdziału 2a UoSO,
- zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje wymagane dla nauczycieli przedszkoli,
- pobiera opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego tylko w zakresie zajęć dodatkowych i to nie wyższe niż opłaty ustalone przez radę gminy (obecnie „za złotówkę”),
- prowadzi dokumentację przebiegu nauczania, wychowania i opieki ustaloną dla przedszkoli publicznych (zwłaszcza dzienniki zajęć przedszkola),
- zapewnia liczbę uczniów w oddziale przedszkolnym nieprzekraczającą maksymalnie 25 uczniów w oddziale,
- zapewnia dzieciom pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką formę zastosować, nagana czy upomnienie, dla nauczyciela za niedopilnowanie i narażenie dziecka na niebezpieczeństwo w przedszkolu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia dodatkowe takie jak religia i język niemiecki mogą odbywać się w czasie bezpłatnego pobytu dziecka w przedszkolu tj. w czasie 5 godzinnego bezpłatnego pobytu dziecka w przedszkolu tzw. realizacja podstawy programowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Opiekun Szkolnej Kasy Oszczędnościowej odszedł na urlop zdrowotny. W związku z tym, nie może już prowadzić SKO. W jaki sposób powinien się rozliczyć z oszczędności dzieci przed kolejnym opiekunem SKO? Jak formalnie powinno to być przeprowadzone?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka pożycza pieniądze i nie oddaje- u 8 osób z grona pedagogicznego, u 1 rodzica, u osoby spoza szkoły, która pisze na stronę szkolną e-maile. Czy taka osoba nie narusza dobrego imienia szkoły w tym grona pedagogic znego? Przecież to co ona robi to wyłudzenia- wie że nie może oddać długu. Jak postąpić ma dyrektor szkoły - czy mam patrzeć bezradnie na takie postępowanie? wydaje się że to demoralizujące dla innych, w tym zwłaszcza dla uczniów. Z poważaniem. M.G.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w zakresie organizacji nauczania ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w gimnazjum ogólnodostępnym. W październiku uczennica otrzymała takie orzeczenie. Matka nie chce słyszeć o nauce w szkole specjalnej. Powołałam zespół i organizujemy nauczanie. Jak mam zrealizować 800 godzin plastyki i 830 godzin techniki, 130 godzin muzyki? Czy możemy te zajęcia realizować na różnych przedmiotach i zapisywać w oddzielnym dzienniku tematy dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka? Uczennica nie ma nauczania indywidualnego, a nawet gdyby zaplanować jej po 7-8 godzin tygodniowo tych przedmiotów, zanudziłaby się. Poza tym, ona bardzo chce być w klasie i razem z klasą pracować. Bardzo proszę o pomoc, jak zorganizować nauczanie z korzyścią dla dziecka, ale zgodnie z litera prawa.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe