Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób ujednolicić tekst statutu szkoły (ma wiele aneksów)? Jakie procedury muszą być spełnione, aby to zrobić? I kto musi być poinformowany o zmianach?
O zmianach powinni być poinformowane organy szkoły, rodzice, uczniowie, nauczyciele. Aby ujednolicić statut, należy wszystkie zmiany wprowadzone aneksami wprowadzić w odpowiednie miejsca w statucie. W aneksach są wskazania typu: w paragrafie 1 po ustępie 3 należy dopisać ustęp 4 o treści (…).Statut powinien być na bieżąco nowelizowany, a tekst – po wielu jego zmianach wydany jako jednolity wg szczegółów umieszczonych odpowiednimi zapisami w statucie w jego postanowieniach końcowych.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy przedszkole publiczne działające na podstawie statutu, którego organem prowadzącym jest gmina ( samorząd terytorialny), powinna oprócz statutu przedszkola posiadać REGULAMIN ORGANIZACYJNY (takie regulaminy mają w mojej gminie wszystkie instytucje gminne typu: biblioteka, pływalnia, jednostka kultury). W ostatnim czasie zostałam poproszona przez organ prowadzący( gminę) o dostarczenie regulaminu organizacyjnego przedszkola. Tak więc proszę o pomoc i podstawę prawną .
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła musi posiadać 5 letni plan rozwoju szkoły? Gdzie znajdę podstawę prawną dla tego wymogu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń który nie zdał w 3 klasie (liceum) i nie mógł przystąpić do matury, a później zdał poprawkę w sierpniu może przychodzić na część zajęć z obecną klasą trzecią. Napisał podanie że chciałby uczęszczać na część zajęć jako wolny słuchacz. Nie jest on już uczniem naszej szkoły gdyż zdał poprawkę w sierpniu i ukończył ją z wynikiem pozytywnym. Ale byłoby mu łatwiej przygotować się do matury gdyby mógł uczęszczać na tego typu zajęcia. Proszę o odpowiedź czy mogę mu to umożliwić.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dokument na życzenie
Bardzo proszę o Regulamin ZF
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację nt. organizacji indywidualnego toku nauki.Uczeń aktualnie 3 klasy, chce realizować w tym roku szkolnym program 3 i 4 klasy szkoły podstawowej. Przy założeniu, że otrzyma zgody poradni i dyrektora, jak należy interpretować przyznanie indywidualnego toku nauki na minimum rok szkolny? Czy zgoda wydana teraz, oznacza zgodę do końca roku szkolnego 2016/17? Czy taka zgoda może zostać cofnięta? Jak należy rozumieć zapis, że taki uczeń może być klasyfikowany i promowany w ciągu całego roku szkolnego? Sytuacja jest tak naprawdę taka, że ten uczeń ma już wszystkie umiejętności z klasy 3 i powinien chodzić do klasy 4, bo tylko to go rozwija. Czy jest jakaś inny sposób, aby uczeń mógł stać się szybko uczniem klasy 4?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe