Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jakich przypadkach dyrektor sam może wysłać pracownika na urlop wypoczynkowy?
Dyrektor może zobowiązać pracownika do wykorzystania urlopu (zaległego, bieżącego) w okresie wypowiedzenia umowy o pracę – art. 1671 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320. Pracownik wykorzystuje także urlop wymieniony w planie urlopów zatwierdzonym przez dyrektora i podanym do wiadomości pracowników (art. 163 § 1 KP), bez dodatkowego polecenia dyrektora. Ponadto na podstawie art. 15gc ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r., poz. 1842 ze zm.) w okresie obowiązywania stanu epidemii, ogłoszonego z powodu COVID-19, pracodawca może udzielić pracownikowi, w terminie przez siebie wskazanym, bez uzyskania zgody pracownika i z pominięciem planu urlopów, urlopu wypoczynkowego niewykorzystanego przez pracownika w poprzednich latach kalendarzowych, w wymiarze do 30 dni urlopu, a pracownik jest obowiązany taki urlop wykorzystać.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel specjalista prowadzi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w kl. II szkoły podstawowej, jakie ma pensum?
- Czy nauczyciel przebywający w szpitalu (długotrwałe leczenie} może przejść na urlop dla poratowania zdrowia zamiast na zwolnienie L4?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pedagog szkolny(wiek 58 lat), 38 lat stażu pracy w wymiarze 25 godz na tydzień.Od 31.08.2017 do 30.08.2018 r przebywa na urlopie zdrowotnym. w poprzednim roku szkolnym pracowała w gimnazjum, które jest wygaszane. w roku szkolnym 2018/2019 uczniowie zostaną przeniesieni do szkoły podstawowej (inna placówka), w której będą kończyli gimnazjum. Czy po powrocie z urlopu zdrowotnego nauczycielowi przysługuje zatrudnienie na cały etat? Jaka jest na to podstawa prawna? Co w takiej sytuacji dyrektor szkoły może zaproponować nauczycielowi?
- W konkursie na dyrektora szkoły publicznej mowa jest o wymaganiu ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu
zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia
nauczycieli. W roku 2015 minister edukacji narodowej zatwierdziła plan takowego kursu, który musi trwać minimum 210 godzin i co najmniej 9 miesięcy. Pytanie brzmi: co w przypadku gdy kandydat na dyrektora szkoły publicznej stający do konkursu ma ukończony kilkutygodniowy kurs przyśpieszony niezgodny z obecnie obowiązującym ramowym planem i programem kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą, a co za tym idzie niezgodnym z rozporządzeniem o wymaganiach na stanowisko dyrektora. Czy wprowadzone rozporządzenie oraz zatwierdzony plan jakoby unieważniło poprzednie kursy? A obecnie kandydat musi mieć studia podyplomowe lub kurs zgodny z nowym rozporządzeniem??
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zwróciła się do mnie była nauczycielka o wydanie świadectwa pracy za okres od 21.08.1977 do 21.08.1978. Dostarczyła następujące dokumenty: akt nominacji na stanowisko nauczyciela od 21.08.1977 do 21.08.1979, pismo KO, w którym nie wyrażono zgody na przeniesienie do innej szkoły z dniem 21.08.1978 r. (nauczycielka jednak przeniosła się do innej szkoły za zgodą dyrektora, więc teczka akt osobowych powędrowała za nią), legitymację ubezpieczeniową ze stemplem szkoły z dnia 12.09.1977, a z kolejnej szkoły z datą 31.08.1978, oświadczenie o okresie zatrudnienia wraz z oświadczeniami świadków - dwóch emerytowanych nauczycielek, z którymi wówczas pracowała. Mam pewność co do daty rozpoczęcia pracy, bo jest odnotowana w akcie nominacji, natomiast nie wiem, czy mogę potwierdzić datę zakończenia pracy - 21.08.1978. Dodam, że nie ma żadnej dokumentacji dotyczącej wypłat z tego okresu.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe