Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W klasie pierwszej integracyjnej uczy się uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Uczeń opuścił w tym roku szkolnym już ponad 80 godzin. W ramowym planie nauczania minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych wynosi 1760 godzin. Obawiam się, że w kolejnych latach nauki w klasach I-III sytuacja z godzinami nieobecnymi może się powtórzyć. Pod dużym znakiem zapytania stoi więc realizacja przez tego ucznia godzin z ramówki. W klasie jest czterech uczniów, ale tylko on ma odrębną podstawę programową i odrębny dziennik. W związku z powyższym w przypadku nieobecności ucznia nauczyciel wpisuje - uczeń nieobecny. Nie mogę zmusić nauczyciela, żeby odrabiał te godziny, ponieważ on w pracy jest i lekcje prowadzi. Fizycznie raczej też nie jest to możliwe. Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej kwestii. Jak rozwiązać taką sytuację?
Proszę pamiętać, że:
• uczeń realizuje nie ramowy plan nauczania, ale podstawę programową kształcenia ogólnego zgodnie z załącznikiem Nr 3 obowiązującego rozporządzenia;
• nie ma podstaw prawnych do tego, aby nauczyciel odrabiał godziny niezrealizowane z uczniem z powodu nieobecności ucznia.
Dlatego proponuję:
Po pierwsze: Wyjaśnić z rodzicami przyczyny nieobecności ucznia.
Po drugie: Wyjaśnić rodzicom skutki (dla dziecka) – oczywiście w oparciu o WSO - jeśli nadal będzie opuszczał zajęcia szkolne. Spróbować przekonać do systematycznego realizowania przez ucznia obowiązku szkolnego, wskazując na pozytywne efekty/zyski dla dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w klasie integracyjnej uczestniczy w lekcjach z drugiego jezyka.
Czy opinia o dysleksji rozwojowej wydana we wrzesniu 2009r w sprawie dostosowania warunków sprawdzianu jest aktualna do gimnazjum.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien zawierać prawidłowy wpis do dziennika w grupie przedszkolnej w placówce niepublicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Potrzebny jest arkusz obserwacji lub kontroli pracy nauczyciela i zachowania uczniów przed rozpoczęciem lekcji, na przerwach oraz po zakończeniu lekcji. Czy to jest obserwacja czy kontrola ? Jak dokumentować jeżeli nauczyciel za późno przychodzi do szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1. Proszę o dokładne określenie, jakie zadania w ramach art.42 ust. i 2 pkt 1-3 KN może wykonywać nauczyciel/wychowawca grupy wychowawczej, aby nie były one uznane za udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej (za które należy zapłacić)?
2. Wychowawcy grup wychowawczych mają stały plan dyżurów (podobnie jak stały jest plan lekcji w szkole). Czy w związku np. ze świętami (w tym roku wypada poniedziałek wypada Nowy Rok) powinnam tak zmienić plan dyżurów, aby każdy wychowawca przepracował taka samą liczbę godzin w pozostałych dniach tygodnia? Czy też przyjąć zasadę obowiązującą w szkole (nie zmienia się planu lekcji z powodu dnia świątecznego w danym tygodniu). Problem dotyczy ośrodka socjoterapii, placówki w której przewidziane są ferie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Po kilkuletnim pobycie w Wielkiej Brytanii w listopadzie 2016 do Polski wróciła uczennica, która chodziła do szkoły angielskiej od 6 roku życia. Posiada zaświadczenie o tym, że obecny rok szkolny jest 11 rokiem nauki. Sumując lata nauki powinna być w klasie 3 gimnazjum. Rozbieżności programowe są ogromne. Czy ona powinna zdawać egzaminy klasyfikacyjne ze wszystkich przedmiotów na poziomie klasy I i II ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe