Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W naszej szkole jest grupa nauczycieli, która ukończyła studia podyplomowe o kierunku"Terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką". Czy uzyskane kwalifikacje według nowych przepisów uprawniają nauczycieli do pracy z dziećmi z Autyzmem, Zespołem Aspergera w szkole Podstawowej? Czy z takimi kwalifikacjami nauczyciel może pracować jako nauczyciel wspierający? Jak interpretować przepisy dotyczące zmian w kwalifikacjach do pracy z wyżej wymienionymi uczniami? Zdania są różne: jedni eksperci uważają, że kwalifikacje daje ukończona pedagogika specjalna, drudzy, że kwalifikacje dają ukończone kursy oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej? Prosimy o odpowiedź i w miarę możliwości o podstawę prawną do zapytania.
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1575) - studia podyplomowe o kierunku „Terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką” nadają kwalifikacje wyłącznie do pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie. Jeśli uczeń ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera jest jednocześnie niepełnosprawny intelektualnie – ma wtedy orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawnośc sprzężoną – to wspomniany nauczyciel może być zatrudniony jako nauczyciel wspomagający oraz jako nauczyciel prowadzący z tym uczniem zajęcia rewalidacyjne. Jeśli uczeń nie jest niepełnosprawny intelektualnie – to nauczycielem wspomagającym powinna być osoba, która ma kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej o kierunku terapia osób autystycznych. Jednak ostateczną decyzję w sprawie kwalifikacji nauczyciela zawsze podejmuje dyrektor szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dlaczego w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych, kształcącym w formie zaocznej, nie można (zgodnie z zapisami obowiązującego rozporządzenia) prowadzić języka polskiego w zakresie rozszerzonym ?
Zanim otrzymam odpowiedź, że można, proszę policzyć godziny minimum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń wraca do Polski z Francji. Tam ma zaliczone 10 lat nauki. Matka wnioskuje jednak o przyjęcie go do klasy pierwszej liceum ze względu na różnice programowe. Czy można go przyjąć do klasy pierwszej czy trzeba do drugiej zgodnie z liczbą lat nauki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie jakich aktów prawnych należy sporządzić statut ośmioletniej szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy z zajęć np. koła informatycznego wpisuje się na świadectwie ocenę? Są to dodatkowe zajęcie, na które uczęszczają wszyscy uczniowie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo naliczyć wynagrodzenie za urlop nauczyciela w placówce feryjnej? Czy stałe składniki takie jak: wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za wysługę lat wypłacić w przysługującej stałej wysokości czy wliczyć do dniówki urlopowej wraz ze średnią z godzin ponadwymiarowych? Jak rozumieć § 5. 1.ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 czerwca 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania wynagrodzenia oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy nauczycieli: Wynagrodzenie za jeden dzień urlopu nauczyciela, o którym mowa w art. 64 ust. 1 ustawy ustala się, dzieląc miesięczne wynagrodzenie obliczone według zasad określonych w § 1-4 przez liczbę 30.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe