Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W naszej szkole w dni egzaminu gimnazjalnego uczniowie klas trzecich piszą egzamin od 9.00, natomiast po godz. 13.00 uczniowie klas pierwszych i drugich piszą egzamin próbny. Czy w świetle podpisanego rozporządzenia o organizacji roku szkolnego dyrektor musi ustalić dni egzaminu gimnazjalnego jako dni wolne z ośmiu dostępnych?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (ze zm.):
§ 5. 1. Dyrektor szkoły lub placówki, po zasięgnięciu opinii rady szkoły lub placówki, a w przypadku szkół lub placówek, w których rada nie została powołana, rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego, biorąc pod uwagę warunki lokalowe i możliwości organizacyjne szkoły lub placówki, może, w danym roku szkolnym, ustalić dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, w wymiarze dla:
1) szkół podstawowych, zasadniczych szkół zawodowych, szkół policealnych oraz placówek kształcenia praktycznego i placówek kształcenia ustawicznego — do 6 dni,
2) gimnazjów — do 8 dni,
3) liceów ogólnokształcących, liceów profilowanych, liceów uzupełniających, techników i techników uzupełniających — do 10 dni.
2. Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, o których mowa w ust. 1, mogą być ustalone:
1) w dni, w których w szkole lub placówce odbywa się odpowiednio:
a) sprawdzian przeprowadzany w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej,
b) egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum,
c) egzamin maturalny,
d) etap pisemny egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe,
2) w dni świąt religijnych niebędących dniami ustawowo wolnymi od pracy, określone w przepisach o stosunku państwa do poszczególnych kościołów lub związków wyznaniowych,
3) w inne dni, jeżeli jest to uzasadnione organizacją pracy szkoły lub placówki lub potrzebami społeczności lokalne.
Z rozporządzenia wynika, że w/w dni mogą być ustalone jako wolne, po zasięgnięciu opinii odpowiednich organów szkoły. Ale należy pamiętać, że dyrektor zobligowany jest do poinformowania społeczności szkolnej o ustaleniach do 30 dni od wejścia w życie rozporządzenia:
„§ 3. W roku szkolnym 2010/2011 dyrektorzy szkół lub placówek ustalą dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia wymienionego w § 1 niniejszego rozporządzenia w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, i poinformują o dokonanych ustaleniach nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie rozporządzenia”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie podstawy prawnej na podstawie której powinna zostać opracowana koncepcje pracy przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie posiadający diagnozę intelektualną "poniżej przeciętnej" mogą być traktowani jak uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wobec uczenia, który dopuścił się cyberprzemocy, szkoła zastosowała procedury cyberprzemocy, agresji. W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaproponowano rodzicom kontrakt współpracy, prosząc o ewentualne uwagi i propozycje. Rodzic uważa, że nie ma podstaw zawierania kontraktu, wystosował pismo dotyczące „wezwania do zaniechania naruszeń dóbr osobistych, udostępnianie danych osobowych”. Rodzic uważa, że „w sposób bezprawny dyrektor narusza dobra osobiste rodziny i dziecka”. Jest to roszczeniowy rodzic i odmawia współpracy. Rodzic już składał skargę do KO (zbadano sprawę, nie wydano zaleceń, dyrektor działał prawidłowo). Teraz matka straszy dyrektora odpowiedzialnością cywilną i karną oraz zadośćuczynieniem za wyrządzaną krzywdę. Jak mam postępować? Proszę o podstawę prawą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniom szkoły policealnej (kierunek opiekun medyczny) należą się bezpłatne badania sanepidowskie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy podejmuje się uchwały i jak powinna brzmieć ich treść?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe