Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przedszkolu realizowane są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy jest określona tygodniowa liczba godzin zajęć, które należy realizować? Czy liczba godzin zajęć może być modyfikowana ze względu na wiek dziecka (dziecko 3-letnie)?
Na podstawie § 6 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1280) w przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana m.in. w formie zajęć specjalistycznych, w tym korekcyjno-kompensacyjnych. Przepisy nie określają wymiaru godzin tych zajęć, w tym w szczególności nie uzależniają go od wieku uczniów; liczba godzin powinna więc wynikać z potrzeb poszczególnych dzieci. Dodatkowo zgodnie z § 20 ust. 6 ww. rozporządzenia wymiar godzin poszczególnych form udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej dyrektor ustala, biorąc pod uwagę określoną w arkuszu organizacji przedszkola liczbę godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia lub liczbę godzin zajęć prowadzonych przez nauczycieli; jest więc ona uzależniona od tego, ile godzin zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej finansuje organ prowadzący.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy szkoła może podpisać umowę z prywatnym gabinetem psychologicznym na terapię sensoryczną i psychoterapię oraz opłacać te zajęcia? Zajęcia realizowane będą poza szkołą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony wg pensum 18/18 dostaje zastępstwo doraźne na świetlicy na 4 godziny zegarowe. Czy te 4 godz należy mu przeliczyć na godziny lekcyjne (45-minutowe)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poprzez wiadomości w dzienniku elektronicznym przesłałam nauczycielowi informację, że nie realizuje godzin świetlicy szkolnej (są to godziny ponadwymiarowe). Nauczycielowi zmienia się pensum.Jaki dokument stworzyć na te okoliczność (proszę o przykład)i czy powinien być dołączony do akt osobowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ocenę pracy nauczyciela należy zrobić wszystkim w ciągu roku? Jak jest ze stażystą skoro dopiero rozpoczął pracę? Zrobić wszystkim na koniec roku to jest ogrom pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są wymogi, aby otworzyć niepubliczną Poradnię Wczesnego Wspomagania Rozwoju i Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną? Jakie wykształcenie jest wymagane od dyrektora i personelu? Czy na tego typu działalność przewidziana jest dotacja lub inne dofinansowanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe