Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W regulaminie rady pedagogicznej został określony tryb składania sprostowań/uzupełnień do protokołu następująco: „Sprostowania/uzupełnienia do protokołu składa się na piśmie w sekretariacie Zespołu oraz przesyła się pocztą elektroniczną na służbowy adres dyrektora w terminie do 7 dni od udostępnienia protokołu, nie później niż w przeddzień zebrania rady pedagogicznej. Podpisane sprostowania/uzupełnienia kierowane są do dyrektora Zespołu”. Nauczyciel złożył jedynie wersję papierową, nie złożył wersji elektronicznej sprostowania. Czy takie sprostowanie/uzupełnienie powinno być procedowane? Czy podjęcie działań związanych z przyjęciem poprawek (mimo braków formalnych, w tym przypadku braku wersji elektronicznej poprawki) może zostać uznane za naruszenie regulaminu?
Na podstawie art. 73 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Jeżeli z regulaminu rady pedagogicznej nie wynika wprost, że niedopełnienie wszystkich wymogów formalnych w sprawie wniesienia wniosku o sprostowanie/uzupełnienie protokołu skutkuje tym, że nie zostanie nadany dalszy bieg, to stosowanie takiej „sankcji” wobec nauczyciela jest nadmiernym formalizmem. Należy dalej postępować zgodnie z regulaminem, który może np. przewidywać tryb uzupełniania braków formalnych, a jeśli nie zawiera on żadnych postanowień to sekretariat, powinien przesłać skan dyrektorowi lub doręczyć mu oryginał do rozpatrzenia. W sytuacji gdy wniosek nauczyciela, złożony w sekretariacie, jest zaadresowany do dyrektora jako przewodniczącego rady pedagogicznej, trudno uznać, aby mógł zostać rozpatrzony tylko w przypadku podwójnego doręczenia – mailem oraz za pośrednictwem sekretariatu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do statutu szkoły wprowadzono liczne zmiany, rada pedagogiczna zobowiązała dyrektora do opublikowania ujednoliconego tekstu statutu. Proszę o odpowiedź na następujące pytania: 1. Czy tekst ujednolicony dyrektor wprowadza zarządzeniem? 2. Czy jeśli uchwała o ostatnich zmianach w statucie jest z dnia np. 4 marca to czy z taką samą datą ogłasza się tekst jednolity statutu? 3. Jakiego zapisu dokonuje się w statucie, rozumiem, że traci moc poprzedni statut, a podaje się datę ważności nowego ujednoliconego tekstu statutu? 4. Czy po ogłoszeniu ujednoliconego tekstu statutu-musi upłynąć 14 dni, aby statut wszedł w życie? Jeśli tak, to którą datę podajemy w statucie-jako datę wejścia w życie statutu-datę ostatniej uchwały zmieniającej, czy datę ogłoszenia tekstu ujednoliconego, czy wejścia w życie tekstu ujednoliconego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam zapytać czy jest możliwość przesłania Państwu Statutu naszego przedszkola w celu sprawdzenia i oceny czy jest on zgodny z obowiązującym prawem.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy pojawi się jakieś opracowanie dotyczące Kontroli zarządczej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy sposobu wprowadzania zmian w Regulaminach (SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY) np. Polityce Rachunkowości, kiedy zmianie ulegają tylko podstawy prawne nas nie dotyczące. Czy zmieniam cały regulamin i podaję nową podstawę prawną czy też tylko komunikatem wprowadzam informacje, że w tym..Regulaminie zmieniły się podstawy prawne ?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można w statucie szkoły umieścić zapis o karach porządkowych i jednocześnie zobligować ucznia nagminnie palącego papier, a następnie rozrzucającego niedopałki wokół szkoły i na jej terenie, do sprzątania zaśmieconego terenu? Np. poprzez zamieszczenie w statucie dodatkowej kary w postaci zapisu "zobligowanie ucznia do prac porządkowych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe