Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W starej podstawie programowej podany był minimalny wymiar godzin do zrealizowania. W jaki sposób liczymy zaplanowane i zrealizowane godziny z danego przedmiotu do nowej podstawy programowej. Czy ilość zrealizowanych godzin z matematyki np. w klasie 4 - mnożymy ilość godzin w tygodniu przez ilość tygodni w roku szkolnym?
RAMOWE PLANY NAUCZANIA oparte są na tygodniowym wymiarze godzin. Oznacza to, że zwalnia dyrektorów szkół z konieczności opracowywania szkolnych planów nauczania. Na podstawie ramowego planu nauczania dyrektor opracuje tygodniowy rozkład zajęć. Zatem dyrektor szkoły, uwzględniając ramowy plan nauczania, ustala dla poszczególnych klas i oddziałów tygodniowy rozkład zajęć, a w szkołach dla dorosłych prowadzących zajęcia w formie zaocznej – semestralny rozkład zajęć:1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych;2) zajęć z wychowawcą;3) zajęć rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych;4) zajęć z zakresu doradztwa zawodowego;5) zajęć, o których mowa w § 2 ust. 3.Obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia ogólnego mogą być zestawione w blok przedmiotowy, w ramach którego jest prowadzone zintegrowane nauczanie treści i umiejętności z różnych dziedzin wiedzy, realizowane w toku jednolitych zajęć edukacyjnych, pod warunkiem zapewnienia realizacji celów kształcenia i treści nauczania wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz zachowania wymiaru godzin poszczególnych obowiązkowych zajęćedukacyjnych na danym etapie edukacyjnym.Obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia w zawodzie ustala dyrektor szkoły. W liceum ogólnokształcącym i technikum przedmioty ujęte w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresierozszerzonym mogą być realizowane w oddziale, grupie oddziałowej i grupie międzyoddziałowej, a za zgodą organu prowadzącego – także w grupie międzyszkolnej.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, w szczególności § 4.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica jest w trzeciej klasie gimnazjum, ma orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym. Rodzice zwrócili się z zapytaniem, czy można wydłużyć jej naukę, tak aby klasę trzecią realizowała przez dwa lata. Wcześniej szkoła nie dokonywała wydłużenia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach realizacji godzin z art 42KN nauczyciel może rozliczyć sobie godziny pobytu z uczniami na kilkudniowej wycieczce?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielki stażystki rozpoczęły awans zawodowy 01.09.2018 r. miał on trwać 2 lata i ze względu na zmiany został zakończony 31.08.2019 r. zostały napisane sprawozdania z planu pracy, dokonano oceny dorobku zawodowego i wniosek o postępowanie kwalifikacyjne jedna Pani złożyła 30.12.2019 r. a druga 10.03.2020 r. Czy jako dyrektor mogę teraz przeprowadzić analizę formalną wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego i powołać komisję?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy program profilaktyczny i program wychowawczy mogą stanowić jeden dokument, czy mają to być dwa oddzielne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może być w komisji na egzaminie gimnazjalnym lub ósmoklasisty w innej szkole bez poinformowania dyrektora swojej macierzystej placówki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe