Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W statucie zamieszczone są informacje dotyczące oceniania uczniów. Czy w związku z nowym rozporządzeniem nie ma konieczności tworzenia nowego WSO, jako odrębnego dokumentu, Regulaminu Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców. Czy wystarczy zapis w statucie?
Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę oddziału, nauczycieli oraz uczniów danego oddziału stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków określonych w statucie szkoły. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje: 1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych; 2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania; 3) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania; 4) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych; 5) ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania; 6) ustalanie warunków i trybu otrzymania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania; 7) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o szczególnych uzdolnieniach ucznia. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły. Wewnątrzszkolny system oceniania zawsze był elementem statutu. W obecnym stanie prawnym także. Podobnie zmianom nie podlegają kwestie poruszane w pytaniach: 1) Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności; 2) W szkołach działają rady rodziców, które reprezentują ogół rodziców uczniów, w związku z tym rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności.
Podstawa prawna: USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 43, 44b, 53.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przypadku nie funkcjonowania na terenie szkoły związków zawodowych, istnieje konieczność opiniowania arkusza organizacyjnego przez oddział związku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki lub surdopedagogiki lub tyflopedagogiki może pracować jako nauczyciel wspomagający w oddziale integracyjnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o konkretną odpowiedź dotyczącą symboli prawidłowych wzorów arkuszy. Jakie symbole mają arkusze ocen (druk) dla uczniów klas I SP założone w roku szkolnym: 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021? Jakie symbole mają arkusze ocen (druk i ręczne)) dla uczniów klas IV SP założone w roku szkolnym: 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy gmina może żądać zwrotu dotacji, która jak twierdzi jostaała wypłacona w nadmiernej wysokości, ponieważ korzystają ze stawki sąsiedniej gminy, a ta dokonała przeliczenia za zeszły rok i wyszło im że koszty były mniejsze. Jak to się ma do ustalania wysokości dotacji dla placówek niepublicznych na podstawie wydatków bieżących przedszkoli publicznych zaplanowanych w budżecie??? Przecież te pieniądze zostały wydane zgodnie z przeznaczeniem, rozliczone do 15 stycznia. UoSO mówi tylko o wydatkach bieżących zaplanowanych w budżecie i trudno mówić tu o dokonaniu zmiany stawki po rozliczeniu realizacji budżetu. Czy w związku z powyższym gmina ma prawo do zwrotu??
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy i na jakiej podstawie możliwe jest zakończenie roku szkolnego dla klas szóstych szkoły podstawowej w czwartek 24 czerwca o godz. 16.oo? Pragnę tylko nadmienić, iż 25 czerwca istnieje konieczność posiedzenia rady pedagogicznej podsumowującej rok szkolny. Uwarunkowane to jest moim uczestnictwem w sesji studiów podyplomowych dla liderów oświaty w terminie od 28 czrwca do 2 lipca. Poza tym w dniu 28 maja od godz. 16.00 szkoła organizuje dla wszystkich uczniów wraz z rodzinami "Piknik Rodzinny" z wieloma atrakcjami. Być może ta informacja będzie pomocna w uzyskaniu zgody od Kuratora. Z góry dziękuję za odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe