Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole podstawowej uczniowie od klasy 4 uczą się drugiego języka nowożytnego (jako zajęć dodatkowych, za zgodą organu prowadzącego). Skoro jest to język drugi, na drugim etapie edukacyjnym, to jaka ma być realizowana podstawa programowa? Chyba nie przewidziano w podstawie programowej takiej sytuacji, bo obecna podstawa jest zarezerwowana dla pierwszego języka obcego (od 1 klasy SP), a dla drugiego języka obcego - dopiero od klasy 7, a nie od 4.
Przepisy rozporządzenia są jednoznaczne: dotyczą przedmiotów obowiązkowych, które każda szkoła publiczna jest obligowana realizować.Nie ma natomiast podstaw programowych dla przedmiotów dodatkowych, które szkoła zamierza wprowadzać do nauczania (w tym także dla kół zainteresowań), dlatego przepisy ustawy pozwalają na tworzenie programów nauczycielom lub zespołom nauczycieli w danej szkole. Dyrektor szkoły przestrzegając kompetencji ustawowych organów szkoły w tym zakresie dopuszcza taki program i włącza go do zestawu programów nauczania w danej szkole.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 22a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem Zespołu Placówek Oświatowych, w skład którego wchodzi szkoła podstawowa (z oddziałami przedszkolnymi) i punkt przedszkolny. Jak prawidłowo powinna brzmieć nazwa szkoły i punku przedszkolnego - czy wystarczy; Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Borkach czy powinna być dodana nazwa zespołu - proszę o podanie prawidłowej nazwy. To samo dotyczy punktu przedszkolnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest obecnie obowiązujący symbol arkusza ocen dla ucznia klasy I szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób rada gminy ma stwierdzić przekształcenie 6-letniej szkoły podstawowej w zespole szkolno - przedszkolnym w 8-letnią szkołę podstawową? Taka uchwała ma być aktem założycielskim, ale czego - szkoły podstawowej czy zespołu? Statut nadajemy szkole podstawowej czy zespołowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel bezpośrednio z urlopu dla poratowania zdrowia może przejść na świadczenie kompensacyjne? Oczywiście nauczyciel nabył już uprawnienia do świadczenia kompensacyjnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zgłosiła, że w tym semestrze zrealizowała już ponad 36 godzin z art.42 KN. Czy nadwyżkę tych godzin można przenieść na II semestr?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe