Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W tym roku szkolnym pełnię obowiązki dyrektora w gimnazjum. Nasza szkoła od 1 września 2018 będzie wygaszona - włączona do szkoły podstawowej z oddziałami gimnazjalnymi. Mam pytanie odnośnie statutu: jakie zmiany w dotychczasowym statucie gimnazjum powinnam zamieścić w obecnym roku szkolnym?
Dotychczasowe statuty dotychczasowych gimnazjów zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w tych szkołach;
Statuty szkół podstawowych, liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia,w których są prowadzone klasy dotychczasowego gimnazjum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;
Statuty branżowych szkół I stopnia, w których są prowadzone klasy dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;
Statuty czteroletnich liceów ogólnokształcących, w których są prowadzone klasy dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;
Statuty pięcioletnich techników, w których są prowadzone klasy dotychczasowego czteroletniego technikum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas.(art. 322 ustawy – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe)
Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie: 60 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty w zakresie dotyczącym ramowych statutów szkół publicznych, 60 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty w zakresie dotyczącym ramowych statutów szkół publicznych artystycznych, – zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w dotychczasowym gimnazjum, trzyletnim liceum ogólnokształcącym, czteroletnim technikum, klasach dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowej szkole I stopnia, dotychczasowej szkole policealnej i szkole specjalnej przysposabiającej do pracy, a także w dotychczasowych szkołach artystycznych, oraz mogą być zmieniane na podstawie tych przepisów. W zależności od bieżącej aktualizacji (i bieżących treści w statucie) zmiany, jakich należy w nim dokonać wynikają z przepisów ustawowych. Dotyczą m. in.:
1) wygaszania gimnazjum,
2) braku naboru do kl. 1 w br. szkolnym, do kl. następnych – sukcesywnie,
3) rozstrzygnięć w sprawie uczniów niepromowanych. Oznacza to, że należy porównać zapisy statutu ze zmianami wprowadzonymi do ustawy o systemie oświaty i obowiązującymi od dnia 1.09.2017 r.
(https://reformaedukacji.men.gov.pl/o-reformie/samorzad/statuty.htm)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prowadzę przedszkole niepubliczne. Od początku mca października uczęszcza do naszej placówki nowe dziecko. Dziewczynka sprawia ogromne trudności wychowawcze, ponadto podejrzewamy u niej problemy zdrowotne (niedosłuch). Co więcej, rodzice dziecka bardzo niechętnie współpracują z nauczycielem, zataili również istotne informacje nt. dziecka w karcie zgłoszenia do placówki (opóźniony rozwój mowy oraz opieka poradni psychologiczno-pedagogicznej). Z racji tego chciałabym wypowiedzieć rodzicom umowę opieki nad tym dzieckiem, najlepiej w trybie natychmiastowym, gdyż dezorganizuje ona pracę całej placówki. Jak można tego dokonać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel napisał pismo do dyrektora w sprawie aby ująć jego osiągnięcia z prowadzenia przez niego zespołu teatralnego do sprawozdania z planu nadzoru. Nadmieniam, że wszystkie osiągnięcia zespołów są w protokole podsumowujących rok szkolny i stanowią załączniki podobnie jak sprawozdanie z nadzoru. Czy dyrektor musi przy najbliższej radzie poprosić o wyrażenie opinii rady o wpisanie do sprawozdania czy wystarczy odpowiedz dla nauczyciela, że znajduj a się one w załączniku do protokołu i nie muszą być w sprawozdaniu nadzoru, który odnosi się do planu nadzoru?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o informację: W jaki sposób zatwierdzać koncepcję pracy szkoły - jeśli uchwała - to w jakiej formie.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Kto powinien podpisać się na świadectwie w miejscu wychowawca klasy, gdy nauczyciel - wychowawca przebywa na zwolnieniu lekarskim?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może poprosić nauczycieli o podanie form doskonalenia zawodowego na liście wywieszonej w pokoju nauczycielskim? Nauczyciele sami wpisują rodzaj szkolenia. Ilość szkoleń należy wykazać w ankiecie z kontroli zarządczej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe