Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z monitorowaniem realizacji treści podstawy programowej, dyrektor szkoły przekazał nauczycielom klas trzecich SP arkusze zawierające treści podstawy z rozporządzenia z 2012 r. Takie arkusze były wypełnione przez tych nauczycieli w roku ubiegłym (czyli w klasie drugiej). Dyrektor twierdz, że treści podstawy programowej z 2014r. obowiązują nauczycieli, którzy 1 września 2014 i 1 września 2015 roku rozpoczęli edukację uczniów klas pierwszych, pozostali realizują treści z 2012r. Proszę o wyjaśnieni powyższej kwestii ponieważ zdanie dyrektora nie potwierdza się ze zdaniem uczących nauczycieli.
https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2014/08/dokument114492.pdf Zgodnie z § 4 rozporządzenia podstawa programowa dla I etapu edukacyjnego, w brzmieniu nadanym w rozporządzeniu, będzie stosowana od roku szkolnego 2014/2015. Oznacza to, że dyrektor słusznie twierdzi, iż nowa podstawa programowa jest wdrażana sukcesywnie.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może pełnić funkcję wychowawcy klasy w dwóch oddziałach (edukacja wczesnoszkolna)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób archiwizowac arkusze ocen absolwentów - uczniów z uposledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym?
Czy zgodnie z rokiem ur. ucznia czy ukończenia przez niego szkoły ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o zamieszczenie wzorów arkuszy (druków) kontroli w nadzorze pedagogicznym i kontroli zarządczej w zespole szkolno-przedszkolnym (przedszkole - 2 grupy dzieci wiek od 3-6 lat) ze stołówką oraz szkoła podstawowa kl. I-VI.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel języka niemieckiego klasie II gimnazjum nie wystawia ocen ze sprawdzianów, kartkówek, odpowiedzi ustnych.
Od 01 września minęło 20 godzin lekcyjnych. Nauczyciel twierdzi, że nie ma obowiązku wystawiania ocen. Proszę podać podstawę prawną, że jednak nauczyciel ma obowiązek systematycznego wystawiania ocen.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak zorganizować prowadzenie zajęć rewalidacyjnych i logopedycznych w przedszkolu, wynikających z orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy zajęcia te mogą odbywać się w czasie 5 bezpłatnych godzin? Przedszkole zorganizowane jest przy szkole podstawowej i pracuje 5 godzin dziennie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe