Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w związku z nauką zdalną nauczyciel zobowiązany jest do dodatkowego raportowania procesu przebiegu nauczania?
Zgodnie z zapisem § 1 pkt 5, 7 i 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493, dalej: rozporządzenie] dyrektor jednostki systemu oświaty
• ustala z nauczycielami potrzebę modyfikacji zestawu programów wychowania przedszkolnego lub szkolnego zestawu programów nauczania oraz, w razie potrzeby, modyfikuje ten zestaw;
• ustala, w porozumieniu z radą pedagogiczną i radą rodziców, potrzebę modyfikacji w trakcie roku szkolnego realizowanego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz, w razie potrzeby, modyfikuje ten program;
• ustala, we współpracy z nauczycielami, sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach.
Ma to służyć temu, żeby uczniowie byli równomiernie obciążeni nauką. Podawane treści powinny być zróżnicowane i dostosowane do możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży.
Podkreślić należy, że konieczne jest zachowanie zgodności szkolnych programów nauczania z ramowymi planami nauczania, których nadrzędnym celem jest umożliwienie realizacji podstawy programowej. Wskazane wyżej rozporządzenie nie nakłada na nauczycieli konieczności dokumentowania realizowanych zadań ani nie określa wzorów dokumentacji w tym zakresie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy potraktować godziny zajęć z wychowania do życia w rodzinie? Czy można klasom przydzielić po 1 godz. w I semestrze, czy też muszą mieć przez cały rok szkolny po 0,5 godz.? Drugi problem. Czy można przesuwać godziny przedmiotów, np.2 godzinę z chemii/geografii z klasy trzeciej dać do klasy drugiej (mamy cykl: 1,1,2 godz., chcemy dać 1,2, 1 godz.).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu kwalifikacji: Chcemy zatrudnić osobę jako wychowawcę w internacie dla uczniów zasadniczej szkoły zawodowej, kandydatka przedstawiła dwa dyplomy: tytuł zawodowy licencjata - ukończony kierunek pedagogika w specjalności psychopedagogika z detektywistyką oraz tytuł zawodowy magister - ukończony kierunek pedagogika w specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza: pedagogika małego dziecka. Czy mogę uznać, że kandydatka ma wystarczające kwalifikacje do zatrudnienia na stanowisku wychowawca w internacie?
- Czy nauczyciel ma prawo odmówić przydzielonego zastępstwa doraźnego i płatnego (za nieobecnego nauczyciela) w czasie, gdy ma tzw. "okienko"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Śledząc odpowiedzi eksperta dotyczące planu nadzoru natrafiłam na taką gdzie ekspert wypowiada się , że dyrektor opracowując pnp nie jest zobligowany do uwzględniania priorytetów podanych przez MEN na dany rok szkolny w dokumentacji szkoły. Czy tak może być? A co jak będzie ewaluacja zewnętrzna jak to wytłumaczyć? Nam tłumaczono, że te podane priorytety na dany rok obowiązują wszystkie placówki. Więc kogo słuchać?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozdzielić godziny Wychowania do życia w rodzinie w klasach IV, V, VI, VII? Czy kwestie godzin reguluje nowe rozporządzenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe