Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, dnia 31 sierpnia otrzymałam od Państwa odpowiedz na moje pytanie nie na temat!. Zaszła pomyłka w odpowiedzi proszę o ponowne zweryfikowanie pytania. Czekam na odpowiedz i dziękuję.
Pytanie:
Z dniem 1 września b.r. chcę podpisać umowę o pracę z nauczycielką, której zatrudnienie będzie w Zespole Placówek Oświatowych. Osoba ta otrzymała następujące godziny w przydziale: 12,5/25 jako nauczyciel wspomagający w przedszkolu i 10/18 godzin rewalidacyjno - wychowawczych w oddziale gimnazjalnym (etat uśredniony). Pytanie brzmi: czy wypisując rodzaj umówionej pracy na umowie nie będzie błędem jak napiszę tylko nauczyciel? a nie nauczyciel 10/18 oraz nauczyciel wspomagający 12,5/25?, czy powinnam na umowie wyszczególnić z czego wynika etat uśredniony, i że godziny są w oddziale gimnazjalnym i przedszkolu? Nadmieniam, iż informację tę mam w arkuszu organizacyjnym szkoły.
Odpowiedź:
W umowie o pracę można określić wymiar etatu jako pełny wymiar zajęć oraz dwa zajmowane stanowiska: nauczyciel przedszkola oraz nauczyciel gimnazjum (art. 42 ust. 3 lp. 1 i art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60). W poszczególnych latach szkolnych dyrektor zespołu będzie mógł w ramach tak sformułowanej umowy przydzielać nauczycielowi godziny tylko w przedszkolu, tylko w gimnazjum, albo jednocześnie w obydwu placówkach w wymiarze na każdym stanowisku wynikającym z aktualnych potrzeb, co w tym ostatnim przypadku będzie się wiązało z ustaleniem pensum łączonego (art. 42 ust. 7 pkt 3 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie kroki należy podjąć w pierwszej kolejności, a jakie następnie gdy dochodzi do sytuacji że rodzice żądają usunięcia z listy uczniów(przedszkole) jednego z dzieci z powodu jego agresywnego zachowania? Zaznaczę ,że rodzice są zdesperowani i za wszelką cenę chcą się "pozbyć" dziecka z przedszkola.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jakim systemie godzinnym powinien pracować wicedyrektor szkoły? Problem polega na tym,że mój wicedyrektor pełni funkcję radnego i w związku z tym faktem wychodzi w ciągu dnia do UM, by realizować zadania radnego. Nie wiem w jakiej sytuacji i na jakiej podstawie winienem potrącić mu pieniądze za niewypełnianie zadań w szkole? Dziękuję bardzo za szybką pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.
- Mam pytania odnośnie do zapisu na świadectwie i arkuszu ocen. W szkole podstawowej, w której pracuję, uczniowie uczą się drugiego języka od klasy czwartej. Na świadectwie wpisujemy go w dodatkowych zajęciach edukacyjnych. Czy wpisujemy jakiś numer? Jaki numer wpiszemy potem przy języku w klasie 7 (II.2.)? W liceum, jeżeli uczeń realizuje np. język angielski na poziomie rozszerzonym, to jaki ma być zapis w arkuszu? Tylko j. angielski IV.1r.?
W których klasach w liceum i szkole podstawowej zapisuje się na świadectwie i arkuszu wychowanie do życia w rodzinie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy opiekunem na wycieczce szkolnej może być rodzic dziecka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe