Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, kto ustala obowiązkowy tygodniowy wymiar godzin nauczycielowi wspomagającemu w oddziale integracyjnym.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych:
§ 6. 1. W przedszkolach i szkołach, o których mowa w § 1 pkt 2 i 3, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego.
3. Nauczyciele, o których mowa w ust. 1 i 2:
1) prowadzą wspólnie z innymi nauczycielami zajęcia edukacyjne oraz wspólnie z innymi nauczycielami i ze specjalistami realizują zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie;
2) prowadzą wspólnie z innymi nauczycielami i ze specjalistami pracę wychowawczą z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
3) uczestniczą, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli i specjalistów;
4) udzielają pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom i specjalistom realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym.
Nauczyciel wspomagający został określony w przepisach oświatowych jako NAUCZYCIEL. Inne osoby, takie jak np. pedagog, psycholog, logopeda to SPECJALIŚCI.
Specjalistom pensum ustala organ prowadzący. Do nauczyciela wspomagającego należy stosować przepisy Karty Nauczyciela, określające tygodniowy wymiar godzin nauczycieli zatrudnionych w określonych typach szkół, tj. art. 42 ust. 3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka urodziła w dniu 18.11.2013 dziecko. W 2013 roku przed narodzinami dziecka wykorzystała w całości urlop w czasie ferii zimowych. Placówka jest jednostką feryjną. Od 18.11.2013 do 16.11.2014 przebywała na urlopie macierzyńskim i rodzicielskim. Od 17.11.2014 przebywa na urlopie wypoczynkowym. Jaka ilość urlopu wypoczynkowego przysługuje za rok 2013 i 2014? W jakim dniu powinna rozpocząć pracę w szkole?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel, w trakcie studiów w 2003 roku, odbył praktykę w pogotowiu opiekuńczym. Czy można zaliczyć ją jako praktyka w oświacie skoro od 2004 roku do 2014 roku obowiązywały przepisy przejściowe, ponieważ placówka w tym okresie przeszła pod Ministerstwo Polityki Społecznej, ale przez cały ten okres obowiązywała i Karta Nauczyciela i Kodeks Pracy. Sprawa dotyczy uznania przygotowania pedagogicznego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób mogę zobowiązać nauczycieli do pracy z uczniem zdolnym lub wymagającym wsparcia, jeśli nie mogę zaproponować prowadzenia dodatkowych płatnych zajęć pozalekcyjnych? W jaki sposób i kiedy na przykład nauczyciel ma pracować z uczniem przygotowującym się do konkursu przedmiotowego?
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej, która wchłonęła gimnazjum. Dyrektor gimnazjum zgodnie z Rozporządzeniem MEN został moim wicedyrektorem. W czerwcu burmistrz miasta wręczył tej pani powierzenie obowiązków wicedyrektora w SP. We wrześniu dostałam sygnał z Gminy, że ja mam to zrobić. Zrobiłam i powierzyłam pani pełnienie obowiązków do 31 sierpnia 2019. Ona tego nie przyjęła mówiąc, że muszę jej dać do końca jej kadencji, kiedy była dyrektorem Gimnazjum. A ten koniec jest 31 sierpnia rok później czyli w 2020 roku. Wtedy od roku już nie będzie Gimnazjów. Teraz nie wiem co zrobić. Kto ma rację?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące możliwości przeniesienia nauczyciela z dniem 1 września 2017 za jego zgodą i zatrudnienie go w mojej szkole w niepełnym wymiarze godzin? Chciałbym nadmienić, że obecnie ów nauczyciel jest zatrudniony w swojej jednostce na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze etatu tj. (10/18)
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe