Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel zatrudniony jest w szkole podstawowej tylko na 2 godziny zajęć rewalidacyjnych z uczniem autystycznym. Czy powinien realizować odpowiednio godziny z art. 42 ?
Tak, jest to obowiązek każdego nauczyciela, który wypracuje te godziny proporcjonalnie do wymiaru zatrudnienia. Szczegóły na naszej stronie WWW. Podstawa prawna:Karta Nauczyciela – ustawa z 26.01.1982 r. (ze zm.), w szczególności art. 42.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń LO w klasie trzeciej w I semestrze miał dodatkową godzinę fizyki. W klasyfikacji śródrocznej otrzymał ocenę niedostateczną. W związku z tym ocena roczna i końcowa (na świadectwie) będzie oceną niedostateczną. Uczeń złożył deklarację maturalną. Czy ten uczeń może zdawać egzamin poprawkowy zgodnie z rozporządzeniem wyłącznie w ostatnim tygodniu sierpnia, a w związku z tym nie może przystąpić do matury, czy istnieje jakieś wyjście z sytuacji, np. wcześniejszy termin egzaminu poprawkowego?
Bardzo proszę o uszczegółowienie: dlaczego ocena niedostateczna z półrocza przesądza o rocznej ocenie niedostatecznej?
Przedmiot zaplanowano tylko w I semestrze. W drugim semestrze ten uczeń już nie będzie miał fizyki.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zwolnić nauczyciela mianowanego w sytuacji, gdy zostały zakwestionowane jego kwalifikacje do nauczania danego przedmiotu i nie można mu zaoferować nauczania innych zgodnych z jego kwalifikacjami? W opinii kuratorium nie posiada właściwych kwalifikacji pomimo, że wcześniej zostawały uznawane.
Daniel Siedlok
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 3. Ojczym, osoba niebędąca opiekunem prawnym dziecka, domaga się od szkoły informacji o dziecku i uczestnictwa w zebraniach z rodzicami. Czy zgodę na udzielanie informacji o dziecku osobie niebędącej jego opiekunem prawnym powinni udzielić oboje biologiczni rodzice? Czy rodzic/rodzice/prawni opiekunowie powinni określić zasady, na jakich ma odbywać się przekazywanie informacji o dziecku osobie niebędącej jego opiekunem prawnym? Jakiego rodzaju informacji powinna lub może udzielić szkoła? Proszę o podanie również podstawy prawnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy należy sporządzić protokół powypadkowy ucznia? Jak sama nazwa protokołu wskazuje protokół powinien być sporządzany w momencie, kiedy zakwalifikujemy dane zdarzenie jako wypadek. Definicja wypadku w przypadku ucznia jest niezwykle "Nieprecyzyjna": wypadek to zdarzenie, które: ma charakter nagły, spowodowane jest przyczyną zewnętrzną, nastąpiło w związku z pracą, spowodowało uraz lub śmierć.. Co należy w takim razie uznać za uraz? Czy drobna rana/ skaleczenie/ otarcie /siniak w szkole to uraz i należy to kwalifikować jako wypadek i sporządzać protokół powypadkowy? Jakie warunki musi spełnić zdarzenie/incydent w szkole, by uznać je za wypadek ucznia? Czy dziecko, które po zajęciach szkolnych zamiast pójść do domu, a poszło na boisko szkolne pograć w piłkę i złamało nogę, uległo w szkole wypadkowi i należy powołać komisję? W mojej placówce dochodzi czasem do - moim zdaniem - absurdalnych sytuacji. Sporządzamy protokoły do "wszystkiego", bo takie jest zalecenie organu nadzorującego placówkę. Czasami są to trzy komisje powypadkowe dziennie. Może zbyt pochopnie lub niepotrzebnie powołuję zespół powypadkowy? Np. uczeń biegnąc korytarzem upada, nie ma żadnej oczywistej przeszkody, nie ma widocznego urazu, udzielana jest mu pomoc w gabinecie (zimny okład), nie ma zdaniem pielęgniarki potrzeby dalszych działań, rodzice powiadomieni, miejsce zdarzenia w porządku, brak przyczyny zewnętrznej, uczeń czuje się dobrze, chodzi do szkoły ... . Czy to jest wypadek? Bo zdaniem wizytatorów - tak i należy sporządzić protokół powypadkowy. Proszę o wyjaśnienie tematu: 1. Kiedy protokół powypadkowy? 2. Kiedy kwalifikujemy zdarzenie jako wypadek ucznia w szkole? 3. Kiedy powiadamy Radę Rodziców i Organ prowadzący tj. czy bezpośrednio po zdarzeniu, czy po uznaniu zdarzenia za wypadek?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zespół do spraw edukacji może wnioskować o przyjęcie programu własnego do realizacji w danym przedszkolu? Czy musi to być autor tego programu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe