Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam serdecznie. Mam dwa pytania: 1. Na obecny rok szkolny dostałem dodatkowe dwie godziny dla psychologa szkolnego, który zatrudniony był na 10/20 tygodniowo czyli 0,5 etatu. W związku z tym podpisałem z nim porozumienie znieniające na 12/20. Na kolejny rok czyli 2013/2014 tych dodatkowych dwóch godzin już nie otrzymam. Co mam zrobić w takiej sytuacji, czy podpisać kolejne porozumienie wracające do 10/20, jak nazwac taką umowę? Drugie pytanie: pracownik obsługi - zatrudniony jest na cały etat, od września będę musiał podpisać z nim umowę na 0,5 etatu. Jaką umowę podpisać? Ten pracownik ma 5 lat do emertury. Dziękuję za informację!
1. Porozumienie zmieniające powinno być podpisane na dany rok szkolny, czyli ze wskazaniem daty początkowej i końcowej, wówczas nie byłoby potrzeby zmieniania czegokolwiek od nowego roku. Jeżeli nie podano daty końcowej, to trzeba sporządzić albo kolejne porozumienie zmieniające albo wypowiedzenie warunków pracy i płacy w związku z brakiem dodatkowych godzin.
2. Jeżeli umowa o pracę zawarta jest na czas nieokreślony, wówczas należy pracownikowi wypowiedzieć warunki pracy i płacy, zmniejszając od nowego roku szkolnego wymiar zatrudnienia do 1/2. Ochrona przedemerytalna obejmuje okres 4 lat przed nabyciem prawa do emerytury.
Art. 39 kodeksu pracy: Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę pracownikowi, któremu brakuje nie więcej niż 4 lata do osiągnięcia wieku emerytalnego, jeżeli okres zatrudnienia umożliwia mu uzyskanie prawa do emerytury z osiągnięciem tego wieku.
Art. 42. § 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się odpowiednio do wypowiedzenia wynikających z umowy warunków pracy i płacy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownik obsługi dostał wezwanie do sądu w celu przesłuchania w charakterze świadka, w sprawie nie związanej z zakładem pracy. Czy należy się w takiej sytuacji dzień wolny usprawiedliwiony płatny czy pracownik powinien na ten dzień wziąć dzień urlopu wypoczynkowego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel psycholog bez przygotowania pedagogicznego zatrudniony na podstawie art. 10 ust. 3 KN powinien mieć przydzielony dodatek wiejski?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka, która ukończyła studia magisterskie z historii i podyplomowe z matematyki może pełnić funkcje wicedyrektora w Zespole Szkół (przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum)? Czy dyrektorem w takim zespole może być osoba, która ukończyła nauczanie początkowe i kurs kwalifikacyjny z biblioteki? Przeczytałam na jakimś forum, że takie osoby nie mogą być dyrektorem w gimnazjum!
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka posiadająca stopień naukowy doktora oraz zaświadczenie z uczelni o 5-letnim okresie pracy w szkole wyższej została zatrudniona w naszej szkole na umowę o pracę na podstawie art. 9a ust. 5 KN. Po uznaniu, że stopień nauczyciela mianowanego nauczycielka uzyskała z mocy prawa, a potwierdzenie tego faktu to tylko formalność, została zatrudniona od 1.09.2020 r. z uwzględnieniem stopnia nauczyciela mianowanego. Nauczycielka 2.09.2020 r. złożyła wniosek do organu prowadzącego o wydanie aktu awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Niestety zdaniem zarówno organu prowadzącego, jak i MEN, do którego zwróciła się również, powinna być zatrudniona na uczelni na podstawie umowy o pracę. Odpowiedź z MEN nauczycielka otrzymała 31 grudnia 2020 r., a organ prowadzący nie wydał decyzji do dnia dzisiejszego. W dniu 30.10.2020 r. nauczycielka została poinformowana przez szkołę pismem, że w związku z brakiem decyzji o nadaniu stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego będzie otrzymywała wynagrodzenie nauczyciela stażysty. W jaki sposób należy uregulować prawnie zatrudnienie nauczycielki? Czy w tym przypadku można zastosować porozumienie zmieniające z datą wsteczną od 1.09.2020 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z racji ze zmniejszeniem liczby oddziałów w szkole nauczyciel otrzymał pismo w sprawie ograniczenia zatrudnienia nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania (do 11/18). Nie wyraził zgody i zapowiedział założenie sprawy w sądzie. Czy w sądzie dyrektor będzie musiał przedstawić kryteria wyboru tego a nie innego nauczyciela?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe