Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wpis do dziennika - przedszkole niepubliczne. Proszę o rozwianie wątpliwości w sprawie codziennych wpisów do dziennika zajęć. Oczywiście czytałam propozycję zawartą we wzorach. Często czytam i słyszę, że należy odnosić się do piątych części dnia, w rozliczeniu tygodniowym. Czy i jak należy to zaznaczyć? Program "Tropiciele" podaje propozycję zapisu i nie ma tu takich adnotacji: Propozycja zapisu w dzienniku zajęć: 1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu. 2. „Gimnastyka buzi i języka” – usprawnianie narządów mowy z wykorzystaniem wiersza Gdzie jesteś języczku? G. Waśkiewicz. 3. Zestaw porannych zabaw ruchowych nr 3 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami. 4. „Nasze warzywa” – układanie warzyw w Kąciku przyrody, nazywanie ich i klasyfikowanie, określanie koloru i wielkości. Wskazywanie części jadalnych roślin. Rozwijanie słownictwa, zmysłu dotyku i węchu. 5. Dary jesieni – osłuchanie z piosenką J. Bernat. 6. Zabawy dowolne w sali. 7. Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym – przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego. Reagowanie na sygnał zbiórki. 8. Co z sadu, co z ogrodu – teatrzyk kukiełkowy do opowiadania I. Salach. Uważne słuchanie tekstu mówionego, przypomnienie nazw drzew owocowych, rozumienie pojęć: owoce i warzywa, rozmowa o tym, skąd pochodzą owoce i warzywa (sad, warzywnik, pole). 9. „Warzywa” – klasyfikowanie obrazków warzyw z WM. 10. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Będę wdzięczna za praktyczne wskazówki. Dziękuję.
Nauczyciel ma prawo wybrać program nauczania ten, który uznał za najlepszy do realizacji podstaw programowych. Nie ma znaczenia fakt, że w programie nie uwzględniono zapisów, które dla przedszkola są obowiązujące, bowiem zalecenia znajdują się w rozporządzeniu w sprawie podstaw programowych. Dokumentowanie realizacji zalecanych warunków opisanych w pytaniu może odbywać się wg koncepcji dyrektora przedszkola przyjętej w planie nadzoru pedagogicznego.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze. zm.), w szczególności 22a.; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (ze zm.); 3. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września br.jestem dyrektorem SP. Analizując dokumenty kadrowe stwierdziłam, że jeden z nauczycieli jest zatrudniony:
jako nauczyciel, na czas nieokreślony, w pełnym wymiarze godzin - 18 pensum.
Ma wykształcenie: mgr politologii
kurs instruktora sportu w szachach (14 dni), studia podyplomowe przygotowanie pedagogiczne dla osób niebędących nauczycielami. Nauczyciel ten od początku uczy w SP z gdd przedmiotu dodatkowego - szachy. Jest nauczycielem kontraktowym. Czy to jest prawidłowe? Pytam o to pod kątem przygotowywania arkusza na rok szkolny 2012/2013. Aktualny arkusz przygotowywał jeszcze poprzedni dyrektor. Chciałabym mieć porządek w dokumentach. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w I semestrze przeszedł na edukację domową ze względu na stan zdrowia, jednak chciałabym, aby w tym semestrze poszedł do szkoły specjalnej, gdyż ma zespół Aspergera. Dyrekcja oczekuje klasyfikacji z I semestru, jednak w edukacji domowej egzaminy są z całości materiału pod koniec roku. Jak rozwiązać ten problem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole powinny być "Procedury dopuszczenia do użytku szkolnego programów nauczania?
Jeżeli tak to jak powinny wyglądać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do jakiego dziennika wpisywać tematy z doradztwa zawodowego - do dziennika lekcyjnego czy założyć dziennik zajęć innych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Wyjście a wycieczka. Proszę o rozgraniczenie. Co jest wycieczką (dydaktyczną, turystyczno-krajoznawczą, specjalistyczną) wiemy, co znaczy: wyjście również, ale w praktyce pojawiają się: np.
- wyjazd/wyjście nauczyciela z trojgiem uczniów na całodzienny konkurs,
-zawody sportowe,
-wyjazd podczas lekcji (na 2 godz. film lub przedstawienie teatralne) do oddalonego o 4 km kina
Proszę o odpowiedź, jakiego rodzaju dokumentacja powinna towarzyszyć tego rodzaju imprezom. Czy to wyjście, czy wycieczka?
2. Nauczyciel logopeda pracuje 22 godziny, ale z dzieckiem 45 minut. Zatem obowiązują go również dyżuru międzylekcyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe