Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wzór pisma do organu prowadzącego, w sprawie uruchomienia nauczania indywidualnego w szkole podstawowej
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 września 2008 r.
w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
§ 2. Dyrektor przedszkola lub szkoły, zwany dalej "dyrektorem", organizuje indywidualne przygotowanie przedszkolne lub indywidualne nauczanie w sposób zapewniający wykonanie określonych w orzeczeniu zaleceń dotyczących warunków realizacji potrzeb edukacyjnych dziecka oraz form pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
§ 5. 1. W indywidualnym nauczaniu realizuje się treści wynikające z podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia.
(...) § 6. Na podstawie orzeczenia dyrektor ustala zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub zajęć indywidualnego nauczania oraz formy i zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
§ 8. 1. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych bezpośrednio z uczniem wynosi:
1) dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej - od 6 do 8 godzin;
2) dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej - od 8 do 10 godzin (...).
2. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania dla uczniów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, realizuje się w ciągu co najmniej 2 dni, a dla uczniów, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4 - w ciągu co najmniej 3 dni.
§ 9. Dzieciom i młodzieży objętym indywidualnym przygotowaniem przedszkolnym lub indywidualnym nauczaniem, których stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub szkoły, w celu ich integracji ze środowiskiem i zapewnienia im pełnego osobowego rozwoju, dyrektor, w miarę posiadanych możliwości, uwzględniając zalecenia zawarte w orzeczeniu oraz aktualny stan zdrowia, organizuje różne formy uczestniczenia w życiu przedszkola lub szkoły, w szczególności umożliwia udział w zajęciach pozalekcyjnych, uroczystościach i imprezach szkolnych.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
L dz. ………./……… miejscowość, data …………………....
……………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………..
W ………………………………………………………………
(nazwa organu prowadzącego)
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. ………………………………………………. w …………………………………………….
na podstawie:
1) ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 września 2008 r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży,
2) orzeczenia nr ……………………. z dnia ………………………………… wydanego przez …………………………..
zwraca się z prośbą o przyznanie następującej ilości godzin nauczania indywidualnego[1] dla ucznia ……………………………….. kl. …………. :
1) j. polski – …….. godzin/tydzień,
2) matematyka - …………… godzin/tydzień,
3) (…)
4) ……………………………….
5) ……………………………….
6) ……………………………….
Nauczanie będzie odbywać się w ……………………………….. w okresie od ………….. do …………………..
…………………………….
Pieczątka, podpis dyrektora
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie pensum powinien realizować nauczyciel w grupie dzieci, która liczy: szesnaścioro dzieci 6-letnich + pięcioro dzieci 5-letnich? 22 godziny pensum czy 25 godzin, zgodnie z uchwałą organu prowadzącego, która mówi, że nauczyciel pracujący z dziećmi 5-letnimi i młodszymi realizuje 25 godzinne pensum?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje podstawa prawna ściśle regulująca jak długa powinna być jednostka lekcyjna na Kwalifikacyjnych Kursach Zawodowych jeśli chodzi o nauczanie przedmiotów w kształceniu zawodowym praktycznym? Wiem, że jeden z dyrektorów w moim mieście podjął decyzję, by takie zajęcia w jego szkole trwały 45 minut (versus 55 minut do niedawna). Mnie by bardzo było na rękę także wprowadzić taką długość lecz boję się, że ktoś kiedyś zarzuci mi zaniedbania.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola uczęszczają dzieci obcojęzyczne. W przepisach odnalazłam informację, że nie muszę organizować dodatkowych zajęć z języka polskiego, czy to prawda?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy kontroler ZUS może zakwestionować podpisany przez organizacje związkowe i obowiązujący w placówce regulamin ZFŚS?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę w szkole oddziały dla uczniów z upośsledzeniem w stopniu lekkim. Mam kłopoty z podręcznikami dla tych uczniów - nie ma oferty dla nich. Na zakup nowych (dla normy) brakuje pieniędzy z "wyprawki szkolnej", gdyby były podręczniki dla upośledzonych, to kwota wyprawki byłaby większa i dzieci więcej by skorzystały. Nauczycielka wciąż kseruje materiały. Czy jest oferta dla upośledzonych? - szczególnie chodzi o klasy I-III szkoły podstawowej.
Dziękuję za poprzednie odpowiedzi.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe