Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zespół Szkół, który składał się ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum został z dniem 1 września przekształcony w Szkołę Podstawową. Jaka jest procedura prowadząca do nadania szkole nowego statutu?
Zgodnie z reformą edukacji: Zespół publicznych szkół, w skład którego wchodzi jedynie dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa i dotychczasowe gimnazjum, staje się ośmioletnią szkołą podstawową z dniem 1 września 2017 r.
Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasowy zespół publicznych szkół, w terminie do dnia 30 listopada 2017 r., w drodze uchwały, stwierdza jego przekształcenie w ośmioletnią szkołę podstawową.
Uchwała stanowi akt założycielski ośmioletniej szkoły podstawowej w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo oświatowe.(art. 191 ustawy – Przepisy wprowadzając ustawę – Prawo oświatowe) Oznacza to, że pierwszy założycielski statut nadaje organ prowadzący. Natomiast dotychczasowe statuty dotychczasowych gimnazjów zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w tych szkołach.
(https://reformaedukacji.men.gov.pl/o-reformie/samorzad/statuty.html)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prowadzę punkt przedszkolny dla dzieci z autyzmem. Pod opieka mam czwórkę dzieci o szerokim spectrum zaburzeń komunikacyjnych. Czy muszą one koniecznie uczyć się języka nowożytnego. Czy istnieje przepis zwalniający ich z tej nauki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W 2019 r. zostałam wicedyrektorem, w tym roku zrezygnowałam z funkcji. Przed objęciem funkcji miałam 18 godzin dydaktycznych. Teraz dyrektor zaplanował mi 10 godzin. Czy miał do tego prawo czy musi mi dać tyle godzin (18) jak przed objęciem funkcji? Czy obliguje go do tego jakiś przepis?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica klasy III gimnazjum w klasie III była zwolniona z wychowania fizycznego. Na zajęcia uczęszczała w klasie I i II gimnazjum. Czy na świadectwie ukończenia gimnazjum z wychowania fizycznego wpisujemy "zwolniona", czy ocenę z klasy II gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel języka obcego musi dokonać podziału uczniów na grupy w zależności od umiejętności językowych w klasie pierwszej gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki rodzaj zajęć indywidualnych może prowadzić nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki? Czy może prowadzić indywidualną terapię pedagogiczną z dziećmi z orzeczeniem o kształceniu specjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe