Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z art. 64.,ust.1 ustawy o systemie oświaty podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są m in. „obowiązkowe zajęcia edukacyjne” i w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe – „praktyczna nauka zawodu”. Natomiast zgodnie z § 4., ust. 1. rozporządzenia MENiS z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu „praktyczna nauka zawodu” jest organizowana w formie „zajęć praktycznych” i „praktyk zawodowych”. „Zajęcia praktyczne” i „praktyka zawodowa” zgodnie z obowiązującymi planami nauczania są obowiązkowe, ale czy można je zaliczyć do „obowiązkowych zajęć edukacyjnych”? Zgodnie z § 20., ust. 4 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania , klasyfikowania i promowania promocję z wyróżnieniem otrzymuje uczeń, który uzyskał średnią ocen co najmniej 4,75 z „obowiązkowych zajęć edukacyjnych”. Jeżeli „zajęć praktycznych” i „praktyki zawodowej” nie zalicza się do „obowiązkowych zajęć edukacyjnych”, to na jakiej podstawie oceny z praktycznej nauki zawodu wlicza się do średniej ocen? W obowiązujących w szkołach zawodowych wzorach świadectw na stronach przeznaczonych na wpisywanie ocen wyszczególniono jedynie „obowiązkowe zajęcia edukacyjne” i „dodatkowe zajęcia edukacyjne”. Gdzie zatem należy wpisać oceny z „praktyk zawodowych” i „zajęć praktycznych”?
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. (ze zm.)
§ 21.3. W szkole prowadzącej kształcenie zawodowe egzamin poprawkowy z zajęć praktycznych, zajęć laboratoryjnych i innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których programy nauczania przewidują prowadzenie ćwiczeń (doświadczeń), ma formę zadań praktycznych.
Powyższy zapis daje prawo do wysnucia jednoznacznego wniosku, że w/w zajęcia należą do obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy doradztwo zawodowe w klasie VII należy dokumentować w dzienniku zajęć obowiązkowych, czy w dzienniku zajęć dodatkowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Skąd wynika, że Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe będą dopiero od 2019 r. odbywały się według nowej podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w następującej sprawie na podstawie odpowiedniej dokumentacji złożonej przez rodzica przyjęliśmy do placówki dziecko na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i niestety rodzice wraz z dzieckiem nie uczęszczają na te zajęcia. Rodzice nie odbierają telefonów i nie odpowiadają na wiadomość sms czy wobec tego mogę napisać pismo do rodziców, że jeżeli nie uczęszczają na te zajęcia skreślę tego wychowanka z tych zajęć czy jest jakaś podstawa prawna abyśmy mogli tak postąpić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wychowawca złożył wniosek o wydłużeniu etapu edukacyjnego dla ucznia w klasie III szkoły podstawowej specjalnej, otrzymano pozytywną opinię zespołu zgodnie z prawem oświatowy ale rodzic nie wyraził zgody na wydłużenie. Co można zrobić w tej sprawie gdy dziecko jest dopiero kila miesięcy w szkole specjalnej i ma trudności w opanowaniu wymagań?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przy skontrum w bibliotece szkolnej okazało się, że brakuje ponad 500 pozycji książek. Są to braki względne i bezwzględne. Co teraz należy zrobić? Jak postąpić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe