Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przy skontrum w bibliotece szkolnej okazało się, że brakuje ponad 500 pozycji książek. Są to braki względne i bezwzględne. Co teraz należy zrobić? Jak postąpić?
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 205 poz. 1283), ubytki należy uwzględnić w wykazach książek nieodnalezionych w podziale na braki względne, których odnalezienie jest prawdopodobne, braki bezwzględne oraz braki uznane w czasie poprzedniego skontrum za względne i nieodnalezione do czasu następnej kontroli. Bibliotekarz powinien złożyć dyrektorowi wyjaśnienia co do brakujących pozycji. Dyrektor wyjaśnienia bibliotekarza przyjmuje lub odrzuca.
Komisja skontrowa powinna ustalić, czy braki bezwzględne są niezawinione, czy zawinione przez bibliotekarza oraz sporządzić protokół. Braki bezwzględne wpisuje się do rejestru ubytków i następnie poszczególne pozycje wykreśla się z ksiąg inwentarzowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy egzamin klasyfikacyjny z edukacji wczesnoszkolnej (klasa III) z uwagi na nauczanie domowe powinien obejmować wszystkie edukacje przewidziane w części realizowanej podstawy programowej (w tym przyrodniczą, społeczną, plastyczną, informatyczną, wychowanie fizyczne, i inne)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób i jakie warunki trzeba spełnić żeby założyć niepubliczna szkołę specjalną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń gimnazjum posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego realizuje obowiązek szkolny w OREW. Czy rodzice ucznia każdego roku do dnia 31 maja, mają obowiązek zwrócić się z prośbą do dyrektora szkoły o wyrażenia zgody na spełnianie obowiązku szkolnego w OREW i czy w związku z tym dyrektor wydaje decyzję w sprawie zezwolenia na spełnianie przez ucznia obowiązku szkolnego w OREW.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy koncepcja pracy na stanowisko dyrektora szkoły musi być opatrzona podpisem na każdej stronie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 01.09.2018 r. zawarto z psychologiem umowę o pracę na rok na 10.5/22 etatu bez stopnia awansu zawodowego. Psycholog miał 4 letni staż na uczelni wyższej, dlatego powinien być zatrudniony jako nauczyciel kontraktowy. Planujemy przedłużyć zatrudnienie. Jak uregulować to dokumentami? Czy wystawić akt nadania kontraktowego z mocy prawa? Jak wystawić umowę o pracę? Jak wyrównać wynagrodzenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe