Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Czy w szkole niepublicznej specjalnej z uczniami z sprzężonymi niepełnosprawnościami nauczycielowi oprócz zajęć przedmiotowych mogę przydzielić godziny jako nauczyciel wspomagający np. podczas wychowania fizycznego?; 2. Proszę o wyjaśnienie: co to są inne czynności zlecone przez dyrektora, inne obowiązki nauczyciela oraz opieka nad uczniami dowożonymi, czy to mogę zlecić nauczycielowi licząc godziny do pełnego etatu?
Po pierwsze: Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 7 sierpnia 2015 poz 1113) w szkołach specjalnych nie zatrudnia się dodatkowo nauczycieli (tzw. wspomagających) posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Takie rozwiązania obligatoryjne przewidziano jedynie dla przedszkoli ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi, przedszkoli integracyjnych, szkół ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi i szkół integracyjnych oraz dla przedszkoli i szkół ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęte dzieci i uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone. Stąd wniosek, że - zarówno w publicznej, jak niepublicznej szkole specjalnej - na zatrudnienie nauczyciela wspomagającego dyrektor musi uzyskać zgodę swojego organu prowadzącego.
Po drugie: Dla nauczycieli tzw. wspomagających § 7 ust. 4 w/w rozporządzenie wyraźnie określa zakres czynności, i nie ma tam „innych czynności zleconych przez dyrektora”.
Po trzecie: Zadania wyznaczone przez dyrektora realizują natomiast specjaliści (logopeda, socjoterapeutka, itp.) oraz pomoc dyrektora, która nie jest nauczycielem tylko pracownikiem obsługi - § 7 ust. 6
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy szkołą niepubliczną o uprawnieniach publicznej. Szkoła zatrudnia kadrową/księgową. Czy można z dotacji sfinansować szkolenie dla tej pani dot. tematyki kadr i księgowości? np.szkolenie dot. zmian w ewidencji czasu pracy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy i jakie konsekwencje grożą dyrektorowi szkoły, który na kolejnej Radzie Pedagogicznej nie odczytał, a Rada Pedagogiczna nie zatwierdziła protokołu z wcześniejszej rady? Dodam, że w Regulaminie Rady Pedagogicznej znajduje się zapis o tym, że należy odczytać i zatwierdzić każdy protokół.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Według rozporządzenia w bursie szkolnej mogą mieszkać uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Czy istnieje możliwość, by w tego typu placówce mieszkali również uczniowie szkół podstawowych? Jeśli tak, to na jakiej podstawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę zatrudnić na stanowisko logopedy w szkole osobę, która w 2000 r. skończyła studnia wyższe magisterskie na kierunku: pedagogika w zakresie ogólnopedagogicznym (ilość godzin praktyki: 90) oraz studia podyplomowe w zakresie logopedii w 2008 r. (ilość godzin zajęć praktycznych: 136), a w 2011 r. w zakresie neurologii (ilość godzin zajęć praktycznych: 161)? Czy osoba ta może być także pedagogiem szkolnym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym zapytać, czy przewodniczący Rady Rodziców może zawrzeć umowę dotyczącą ubezpieczenia NNW?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe