Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Według rozporządzenia w bursie szkolnej mogą mieszkać uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Czy istnieje możliwość, by w tego typu placówce mieszkali również uczniowie szkół podstawowych? Jeśli tak, to na jakiej podstawie?
Zgodnie z § 59 projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12297362/katalog/12426950#12426950) do bursy będą mogli być przyjmowani uczniowie klas VII i VIII szkoły podstawowej. Według planów MEN przepisy mają obowiązywać od dnia 1 września 2017 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie to są uzasadnione przypadki, kiedy można przyjąć do przedszkola dziecko 2 i pół letnie? Poproszę o przepisy prawne.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy 18 letni uczeń który ukończył zasadniczą szkołę zawodową może ponownie rozpocząć naukę na nowym kierunku w zasadniczej szkole zawodowej (Szkole Branżowej I stopnia)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W szkole był zatrudniony pedagog na cały etat. Oprócz tego był zatrudniony również terapeuta pedagogiczny, logopeda, psycholog. Wraz z obowiązkiem zatrudniania pedagoga specjalnego etat pedagoga został podzielony na część etatu pedagoga i pedagoga specjalnego, 8,25 i 13,75. Czy było to konieczne? W szkole jest ok. 140 uczniów oraz ok. 40 w oddziałach przedszkolnych (4,5 latków i w zerówce).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września objęłam stanowisko dyrektora szkoły ponadgimnazjalnej. Mam pytanie dotyczące kontroli zarządczej - czy wprowadzam (organizuję) ją dopiero od stycznia 2020 r. (rok kalendarzowy), czy powinna ona być już wprowadzona zarządzeniem we wrześniu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w tygodniu realizuje 25 godzin dydaktycznych i jest zatrudniony na pełen etat. Od maja z powodu zakończenia nauki w klasach maturalnych pozostanie mu do realizacji 15 godzin. Czy brakujące godziny do etatu w miesiącach maj-czerwiec można mu potrącić z godzin ponadwymiarowych wypracowanych w terminie wrzesień-kwiecień?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe