Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co się wlicza do zasiłku chorobowego nauczyciela do naliczenia podstawy?
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz. U. z 2020 r. poz. 870), podstawę wymiaru zasiłku chorobowego pracownika stanowi przeciętne miesięczne wynagrodzenie wypłacone za okres 12 miesięcy kalendarzowych poprzedzających miesiąc, w którym powstała niezdolność do pracy. Nie uwzględnia się jedynie tych składników, które zostały przyznane tylko do określonego terminu – za okres po tym terminie (art. 41 ust. 2 ww. ustawy). Składniki wynagrodzenia nauczyciela (które wchodzą do podstawy zasiłku chorobowego) wymienia art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 ze zm.: wynagrodzenie zasadnicze; dodatki: za wysługę lat, motywacyjny, funkcyjny oraz za warunki pracy; wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw; nagrody (np. jubileuszowa) i inne świadczenia wynikające ze stosunku pracy (np. trzynastka), z wyłączeniem świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i świadczeń socjalnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z potrzebą zatrudnienia nauczyciela w celu współorganizowania kształcenia ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym, zwracam się z prośbą o opinię dotyczącą wymagań kwalifikacyjnych do pracy na tym stanowisku. Zgodnie z § 7 ust. 3 pkt 1) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 1578), nauczyciel zatrudniany w celu współorganizowania kształcenia dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym powinien posiadać kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej. Ponadto, zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 2) a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r. poz 1575), kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela posiada osoba, która ukończyła studia pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) zgodnej z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, a zgodnie z § 23 ust. 2 ww. rozporządzenia, kwalifikacje do prowadzenia zajęć resocjalizacyjnych lub socjoterapeutycznych, uwzględniających potrzeby uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym, posiada osoba, która: 1. ukończyła studia pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) zgodnej z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne 2. ponadto ukończyła studnia wyższe w zakresie resocjalizacji. W związku z potrzebą zatrudnienia nauczyciela w celu współorganizowania kształcenia dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym, do pracy na tym stanowisku zgłosił się nauczyciel, który ukończył wyższe studia pierwszego stopnia na kierunku: pedagogika, w specjalności: resocjalizacja społecznie nieprzystosowanych i posiada przygotowanie pedagogiczne. Uprzejmie proszę o informację, czy w nauczyciel, który ukończył studia na kierunku: pedagogika (a nie pedagogika specjalna) ,w specjalności: resocjalizacja, posiada kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej i może być zatrudniony na stanowisku nauczyciela współorganizującego kształcenie dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym oraz do prowadzenia zajęć resocjalizacyjnych z uczniem.
- Czy w związku z przekształceniem z dnia 01.09.2017 r. dotychczasowego Zespołu Szkół (Szkoła podstawowa + gimnazjum) w 8-klasową szkołę podstawową informację o której mowa w art. 249 ust. 2 z dnia 14 grudnia 2016 r. otrzymują również pracownicy obsługi i administracji zatrudnieni w Zespole Szkół?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Wzór umowy o pracę dla bibliotekarza na 1/30 godz. nauczyciel bez kwalifikacji
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka 5 lutego br. kończy 55 lat. Posiada 34 lat pracy pedagogicznej. Czy może odejść na świadczenie kompensacyjne z dniem ukończenia 55 lat tj. w trakcie roku szkolnego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób liczymy wynagrodzenie nauczycielowi będącemu na opiece nad dzieckiem do lat 14-tu.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe