Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy decyzje w sprawach ZFŚS, zwolnień z wych.fiz., i w innych sprawach, należy numerować osobno, czy wszystkie razem nadając kolejne numery?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują kwestii, o których mowa w pytaniu. Dyrektor wydaje odpowiednio decyzje administracyjne i kierownicze: a) administracyjne – wyrażają wolę dyrektora jako organu administracyjnego, wydając takie decyzje dyrektor rozstrzyga sprawy w postępowaniu administracyjnym unormowanym przez przepisy proceduralne - dotyczą one spraw, do których odniesienia zawierają rozporządzenia / ustawy (np. Prawo oświatowe, Ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela), b) kierownicze – związane są z realizacją funkcji kierowniczych przez dyrektora.Decyzje powinny być numerowane wg porządku ich wydawania oraz rodzajów, tj. chronologicznie; z początkiem roku szkolnego nowa numeracja. Na każdą kategorię dokumentów powinien być przeznaczony inny segregator lub teczka – w zależności od koncepcji dyrektora oraz ilości wydawanych dokumentów.
Podstawa prawna:1. Ustawa z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (ze zm.) - art. 107 § 1, art. 109, art. 156.; 2. Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.) - art. 90g.; 3. Ustawa z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (ze zm.) - art. 36, art. 37.; 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy przyjmując studenta na praktykę do przedszkola, należy przed rozpoczęciem praktyki sprawdzić taką osobę w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dziekuję za odpowiedź, ale nie do końca się z nią zgadzam. Zadałam nastepujące pytania: czy mogę zatrudnić na stanowisko logopedy w szkole osobę, która ukończyła studia wyższe magisterskie na kierunku "pedagogika w zakresie ogólnopedagogicznym" (2000 r., ilość godzin praktyki - 90)?
Ukończyła także Podyplomowe Studia w zakresie logopedii w 2008 r. ilość godzin praktyki 136 oraz Podyplomowe Studia w zakresie neurologii w 2011r. ilość godzin zajęć praktycznych 161.
Czy ta osoba może być pedagogiem szkolnym?
Rozporządzenie mówi:
Rozporządzenie MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50, poz. 400 oraz z 2012 r. poz. 174)
§ 1. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
3) przygotowaniu pedagogicznym - należy przez to rozumieć nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki szczegółowej, nauczanych w wymiarze nie mniejszym niż 270 godzin w powiązaniu z kierunkiem (specjalnością) kształcenia oraz pozytywnie ocenioną praktyką pedagogiczną - w wymiarze nie mniejszym niż 150 godzin; w przypadku nauczycieli praktycznej nauki zawodu niezbędny wymiar zajęć z zakresu przygotowania pedagogicznego wynosi nie mniej niż 150 godzin; o posiadaniu przygotowania pedagogicznego świadczy dyplom ukończenia studiów lub inny dokument wydany przez uczelnię, dyplom ukończenia zakładu kształcenia nauczycieli lub świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego;
Chodzi o te 150 godzin praktyki??
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź:)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie odnośnie duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych. Na czyje konto powinny być uiszczane opłaty- szkoły czy gminy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Oto 4 problemy: 1. Pracownik niepedagogiczny przedszkola został zatrudniony, zgodnie z poniższym schematem (przy zatrudnieniu z tym samym pracodawcą):
I umowa o pracę (1/2 etatu): od dnia 1 września 2015 r. do dnia 30 czerwca 2016 r. (pomoc kuchenna);
II umowa o pracę (1/2 etatu): od dnia 24 sierpnia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2016 r. (szatniarka);
III umowa o pracę (1/2 etatu): od dnia 29 sierpnia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2016 r. (pomoc kuchenna).
Czy prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego przysługuje pracownikowi z każdej z tych umów? Czy przy ustalaniu prawa do „trzynastki” ma znaczenie fakt, że są to umowy na różne stanowiska?
2. Pracownik niepedagogiczny przedszkola miał zawarte dwie umowy o pracę z jednym pracodawcą:
I umowa o pracę (pełny etat) na okres: od dnia 1 stycznia 2016 r. do dnia
31 grudnia 2016 r. na stanowisku starszy woźny;
II umowa o pracę (1/4 etatu) na okres: od dnia 01.03.2016 r. do dnia 31 lipca 2016 r. na stanowisku szatniarz.
Czy pracownikowi będzie należało się dodatkowe wynagrodzenie roczne
za rok 2016 z obu umów o pracę? Czy może jednak dla tej drugiej umowy pracownik nabywa prawo do „trzynastki” od nowa, czyli po przepracowaniu 6 miesięcy?
3. Pracownik niepedagogiczny przedszkola miał zawarte dwie umowy o pracę z tym samym pracodawcą:
I umowa o pracę (1/4 etatu): od dnia 1 stycznia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2016 r. na stanowisku szatniarza;
II umowa o pracę (3/4 etatu): od dnia 8 października do dnia 9 października 2016 r. na stanowisku dozorcy nocnego.
Czy za rok 2016 będzie należało się dodatkowe wynagrodzenie roczne
z dwóch umów o pracę? Czy dla tej drugiej umowy pracownik nabywa prawo od nowa, czyli po przepracowaniu 6 miesięcy?
4. Okres świadczenia pracy pracownicy zatrudnionej w szkole na podstawie umowy o pracę (pracownik niepedagogiczny) przedstawia się następująco:
- od 1 stycznia 2016 r. do 24 stycznia 2016 r. – pracowała;
- od 25 stycznia 2016 r. do 31 stycznia 2016 r. – przebywała na zwolnieniu lekarskim /kod B/;
- od 1 lutego 2016 r. do 14 lutego 2016 r. - przebywała na urlopie wypoczynkowym;
- od 15 lutego 2016 r. do 7 września 2016 r. - przebywała na zwolnieniu lekarskim /kod B/;
- od 8 września 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. – przebywała na urlopie macierzyńskim.
Czy ww. pracownik jest uprawniony do dodatkowego wynagrodzenia rocznego? Jak należy w takiej sytuacji interpretować art. 2 ust. 6 ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz. U. z 1997 r. Nr 160, poz. 1080 ze zm.)? Czy ma tu znaczenie okres korzystania z urlopu macierzyńskiego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,jeszcze raz pozwolę sobie prosić o doprecyzowanie odpowiedzi na moje pytanie. Dziecko będzie kontynuowało zajęcia wychowawczo-rewalidacyjne w tej samej szkole (publicznej podstawowej, ogólnodostępnej, stowarzyszeniowej), w tej samej od 5 lat. JST twierdzi, że nie może nam już wypłacać dotacji, że możemy się z tym zwrócić do powiatu(?) Mama dziewczynki prosi, aby to była ta sama nauczycielka co dotychczas, ponieważ dziecko już się przyzwyczaiło; dodam, że dziewczynka ma także padaczkę, która może się w kontakcie z nową osobą pojawić,nie chodzi, nie mówi z wieloma ciężkimi dysfunkcjami.
Łączę wyrazy szacunku.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe