Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności ruchowej w szkole podstawowej dyrektor szkoły powinien zorganizować zajęcia rehabilitacyjne i czy obowiązkiem jest zorganizowanie gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy?
„Nie ma podstaw prawnych do wprowadzenia obowiązkowych zajęć z gimnastyki korekcyjnej w szkołach podstawowych. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) pozostawia decyzję w tym zakresie dyrektorom szkół, którzy w ramach aktualnych potrzeb szkoły decydują o wymiarze zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Z punktu widzenia zrównoważenia obciążeń organu prowadzącego oraz różnych potrzeb poszczególnych szkół dotyczących liczby zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej wprowadzenie obowiązkowych zajęć w tym zakresie nie jest zasadne (…). Zgodnie z przepisami § 1 pkt 1 rozporządzenia ministra edukacji narodowej z dnia 9 sierpnia 2011 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego (Dz. U. Nr 175, poz. 1042) obowiązkowe zajęcia wychowania fizycznego dla uczniów realizowane są w formie zajęć klasowo-lekcyjnych oraz zajęć do wyboru przez uczniów. Zajęcia do wyboru przez uczniów mogą być realizowane m.in. jako zajęcia sprawnościowo-zdrowotne. Zgodnie z ww. rozporządzeniem dyrektor szkoły, przygotowując propozycję zajęć do wyboru przez uczniów, powinien uwzględnić potrzeby zdrowotne uczniów, w tym m.in. wymagania dotyczące korekty wad postawy i związane z tym zajęcia z gimnastyki korekcyjnej”.
Odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej - z upoważnienia ministra -
na interpelację nr 7015 w sprawie zajęć z zakresu gimnastyki korekcyjnej w szkołach
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące orzeczeń. Czy zapis dotyczący wskazania etapu obowiązywania kształcenia specjalnego może być sformułowany następująco: "do ukończenia szkoły branżowej I stopnia"? Czy takie określenie okresu obowiązywania orzeczenia jest błędne? W rozporządzeniu jest wprawdzie mowa o wydawaniu orzeczeń na rok szkolny bądź etap edukacyjny- szkoła branżowa to również etap edukacyjny. Czy zapis etap zarezerwowany jest tylko dla oznaczenia I, II, III i IV czy można go też określić opisowo: do ukończenia szkoły podstawowej, branżowej? Czy takie zapisy są wzajemnie dopuszczalne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie orzeczenia o upośledzeniu w stopniu lekkim w szkole są zajęcia rewalidacyjne. Czy rodzic powinien na nie wyrazić zgodę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie: jaki poziom nauczania języka obcego - III.0 czy III.1 wpisać do arkusza ocen uczniowi, który uczy się w gimnazjum języka niemieckiego od początku (nie uczył się go w szkole podstawowej i nie ma na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny z tego przedmiotu) , natomiast teraz w gimnazjum, po samodzielnym wyrównaniu zaległości jest w grupie, która kontynuuje naukę j. niemieckiego - III.1?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy nauczyciel realizuje zajęcia pozalekcyjne, które ma z gdd, będąc opiekunem na turnieju szachowym (7 dni)?
Nauczyciel maił pod opieką 3 dzieci ze swojej szkoły. N-l twierdzi, że zawsze tak robił i poprzedni dyrektor mu na to pozwalał. Zajęcia te wpisał do dziennika zajęć pozalekcyjnych i podał, że codziennie prowadził zajęcia z 8 dzieci.
2. Czy nauczyciel może realizować zajęcia z KN (karciane) w sobotę? Nauczyciel uzyskał moją zgodę na ustną prośbę o możliwość zorganizowania turnieju szachowego (104 osoby, z tego z naszej szkoły 36), ale wprowadził mnie w błąd twierdząć, że turniej organizuje Klub sportowy. Zajęcia wpisał sobie do dziennika (8 godzin, 36 dzieci). Co powinnam zrobić? Pisemną informację, że turniej szachowy zorganizował on (nie Klub czy SP) otrzymałam tydzień po turnieju. Wie, że za pracę w dzień wolny n-l powinien otrzymać dzień wolny, ale on mnie wprowadził w błąd.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ramowych statutów. Czy rozporządzenie z dnia 17 marca 2017 w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli zastępuje rozporządzenie z 2001 roku w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół? Czy tylko w zakresie ramowych statutów przedszkoli publicznych, jak jest zapisane w przypisie 2 rozporządzenia z 2017 r., co oznaczałoby, że treści dotyczące przedszkoli straciły moc, ale treści dotyczące szkół nadal obowiązują w tym rozporządzeniu. Jakie są aktualne akty prawne dotyczące ramowych statutów szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe