Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności ruchowej w szkole podstawowej dyrektor szkoły powinien zorganizować zajęcia rehabilitacyjne i czy obowiązkiem jest zorganizowanie gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy?
„Nie ma podstaw prawnych do wprowadzenia obowiązkowych zajęć z gimnastyki korekcyjnej w szkołach podstawowych. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) pozostawia decyzję w tym zakresie dyrektorom szkół, którzy w ramach aktualnych potrzeb szkoły decydują o wymiarze zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Z punktu widzenia zrównoważenia obciążeń organu prowadzącego oraz różnych potrzeb poszczególnych szkół dotyczących liczby zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej wprowadzenie obowiązkowych zajęć w tym zakresie nie jest zasadne (…). Zgodnie z przepisami § 1 pkt 1 rozporządzenia ministra edukacji narodowej z dnia 9 sierpnia 2011 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego (Dz. U. Nr 175, poz. 1042) obowiązkowe zajęcia wychowania fizycznego dla uczniów realizowane są w formie zajęć klasowo-lekcyjnych oraz zajęć do wyboru przez uczniów. Zajęcia do wyboru przez uczniów mogą być realizowane m.in. jako zajęcia sprawnościowo-zdrowotne. Zgodnie z ww. rozporządzeniem dyrektor szkoły, przygotowując propozycję zajęć do wyboru przez uczniów, powinien uwzględnić potrzeby zdrowotne uczniów, w tym m.in. wymagania dotyczące korekty wad postawy i związane z tym zajęcia z gimnastyki korekcyjnej”.
Odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej - z upoważnienia ministra -
na interpelację nr 7015 w sprawie zajęć z zakresu gimnastyki korekcyjnej w szkołach
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację jak prawnie wygląda likwidacja przedszkola niepublicznego? Jakie dokumenty są z tym związane? Kiedy należy zgłosić likwidację placówki do poszczególnych urzędów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem LO, od roku szkolnego 2019/20 chciałabym przy/w LO utworzyć klasy VII i VIII SP. Czy jest taka możliwość w świetle nowego prawa oświatowego? Budynek LO jest bardzo duży i na stałe byłaby możliwość,aby utworzyć takie klasy. Bardzo proszę o podstawę prawną, jakie byłyby moje ewentualne działania aby istniała szkoła podstawowa przy lub w liceum. Nadmieniam że liceum jest publiczne, a organem prowadzącym Prezydent Miasta, pod którego podlegają szkoły podstawowe.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywa na urlopie zdrowotnym do 30 czerwca br. Czy dyrektor ma skierować go na badania do lekarza medycyny pracy i kiedy ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej zasadzie tworzy się klasy integracyjne w gimnazjum? Jaka powinna być liczebność uczniów w takich klasach?Jakie przywileje ma szkoła ze względu na taką klasę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września do klasy I szkoły podstawowej będzie uczęszczało dziecko posiadające orzeczenie ze względu na niepełnosprawność ruchową. Dziecko porusza się na wózku inwalidzkim lub, po powierzchni płaskiej, za pomocą kul. Dodatkowo jest cewnikowane i pampersowane. W związku z tym mam kilka pytań:
1.Czy można zatrudnić w szkole podstawowej pomoc nauczyciela, czy koniecznie musi być zatrudniony nauczyciel wspomagający lub asystent nauczyciela?
2. Czy nauczyciel ma obowiązek przebierać dziecko pampersowane?
3. Kto powinien wnosić dziecko do sali lekcyjnej? (sala, w której dziecko będzie się uczyło znajduje się na I piętrze, w szkole nie ma windy, schody również nie są dostosowane do transportu wózka inwalidzkiego);
4. Czy szkoła musi dostosować warunki w budynku na potrzeby dziecka niepełnosprawnego, np. podjazdy, platforma na wózek przy schodach, itp.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe