Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dla uczenia klasy IV, który posiada nauczanie indywidualne ze względu na niepełnosprawność sprzężoną- ruchową, niedowidzenie i intelektualna w stopniu lekkim podobnie jak w klasach młodszych prowadzi się dziennik nauczania indywidualnego, czy można dla niego założyć normalny dziennik szkolny. Czy takiego ucznia ocenia się stopniami cząstkowymi czy w formie opisowej?
Dziecko nauczane indywidualnie pozostaje uczniem konkretnej klasy – powinno więc być wpisane do klasowego dziennika lekcyjnego (z odpowiednią adnotacją o nauczaniu indywidualnym). Do tego dziennika wpisuje się tylko ustalone dla ucznia oceny klasyfikacji semestralnej oraz końcowo rocznej, wraz z oceną zachowania. Na co dzień – zgodnie z rozporządzeniem MEN w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji - w przypadku ucznia nauczanego indywidualnie należy prowadzić odrębny dziennik indywidualnego nauczania. W tym dzienniku – zgodnie z zawartymi w nim rubrykami – odnotowuje się min. frekwencję ucznia na zajęciach nauczania indywidualnego oraz oceny cząstkowe z bieżącego oceniania z poszczególnych przedmiotów.
Uczeń z niepełno sprawnościami sprzężonymi, z których jedna wynika z niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim realizuje podstawę programową kształcenia ogólnego przewidzianą dla szkoły ogólnodostępnej – oczywiście z dostosowaniem wymagań edukacyjnych zapisanych w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym (IPET). Oceniany jest zgodnie z przyjętym w placówce Szkolnym Systemem Ocenia (dawniej WSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w czasie wakacji należy się dotacja na dziecko z orzeczeniem - autyzmem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, który jest właścicielem lub współwłaścicielem gospodarstwa rolnego przysługuje płatny urlop zdrowotny ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wpis do dziennika - przedszkole niepubliczne. Proszę o rozwianie wątpliwości w sprawie codziennych wpisów do dziennika zajęć. Oczywiście czytałam propozycję zawartą we wzorach. Często czytam i słyszę, że należy odnosić się do piątych części dnia, w rozliczeniu tygodniowym. Czy i jak należy to zaznaczyć? Program "Tropiciele" podaje propozycję zapisu i nie ma tu takich adnotacji: Propozycja zapisu w dzienniku zajęć: 1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu. 2. „Gimnastyka buzi i języka” – usprawnianie narządów mowy z wykorzystaniem wiersza Gdzie jesteś języczku? G. Waśkiewicz. 3. Zestaw porannych zabaw ruchowych nr 3 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami. 4. „Nasze warzywa” – układanie warzyw w Kąciku przyrody, nazywanie ich i klasyfikowanie, określanie koloru i wielkości. Wskazywanie części jadalnych roślin. Rozwijanie słownictwa, zmysłu dotyku i węchu. 5. Dary jesieni – osłuchanie z piosenką J. Bernat. 6. Zabawy dowolne w sali. 7. Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym – przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego. Reagowanie na sygnał zbiórki. 8. Co z sadu, co z ogrodu – teatrzyk kukiełkowy do opowiadania I. Salach. Uważne słuchanie tekstu mówionego, przypomnienie nazw drzew owocowych, rozumienie pojęć: owoce i warzywa, rozmowa o tym, skąd pochodzą owoce i warzywa (sad, warzywnik, pole). 9. „Warzywa” – klasyfikowanie obrazków warzyw z WM. 10. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Będę wdzięczna za praktyczne wskazówki. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź czy fizjoterapeuta zatrudniony w Niepublicznym Ośrodku Rehabilitacyjno-Wychowawczym musi posiadać przygotowanie pedagogiczne i oligofrenopedagogikę prowadząc zajęcia z rehabilitacji ruchowej w ramach zajęć rewalidacyjnych i innych tu mam na myśli zajęcia z dziećmi głęboko niepełnosprawnymi intelektualnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rozwiązując umowę o pracę z powodu mniejszej ilości oddziałów na czas nieokreślony z nauczycielem kontraktowym dotychczas zatrudnionym w niepełnym wymiarze może on się domagać odprawy pieniężnej powołując się na art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 13 marca 2003r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. W szkole pracuje 43 nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe