Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dni wielki czwartek (29.03), wielki piątek ( 30.03) oraz wtorek po świętach (3.04) są dniami wolnymi dla nauczyciela. Czy np. nauczyciele mogą mieć wskazane przyjście do pracy w celu uzupełnienia dokumentacji?
Przerwy świąteczne (zimowa i wiosenna) to dni wolne od nauki, ustalone przez MEN w rozporządzeniu w sprawie organizacji roku szkolnego. Czas pracy nauczycieli oraz okresy urlopów wypoczynkowych regulują przepisy Karty Nauczyciela. Zgodnie z art. 64 ust. 1 KN, nauczycielowi zatrudnionemu w szkole, w której w organizacji pracy przewidziano ferie szkolne, przysługuje urlop wypoczynkowy w wymiarze odpowiadającym okresowi ferii i w czasie ich trwania. Natomiast na podstawie art. 42 ust. 2 KN, w ramach czasu pracy (nie więcej niż 40 godzin tygodniowo) oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel obowiązany jest realizować:
1) zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz (pensum),
2) inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów;
3) zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel planuje odejść na emeryturę z końcem roku kalendarzowego, nie chce odejść z końcem roku szkolnego 2013/2014, czy dyrektor może nie wyrazić zgody na takie rozwiązanie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym poznać opinie na temat praktycznych rozwiązań z zakresu:
- czasu pracy
- zasad jego ewidencjonowania,
- urlopów wypoczynkowych
nauczycieli zatrudnionych w niepublicznych szkołach,
- jak ewidencjonować nieobecność nauczycieli w szkole, gdy nie jest to czas ich urlopu (np. między świętami Bożego Narodzenia nie przychodzą do pracy, ale nie mają urlopu)
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jak mogę rozwiązać stosunek pracy z nauczycielką? Nauczycielka j. polskiego zatrudniona w zespole Szkół (LO i ZSZ) przebywa na urlopie wychowawczym do 31.08.2017 r. W szkole nie będę miała godzin, przed urlopem miała ograniczenie etatu do 9/18 (nie posiada uprawnień do nauczania innego przedmiotu). Pozostałe 2 nauczycielki j. polskiego są dyplomowane i mają dłuższy staż.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mam 28 lat stażu pracy pedagogicznej, w tym 16 lat na stanowisku dyrektora, w tym roku powierzono mi w wyniku konkursu stanowisko do 2024 roku. Czy mogę w każdej chwili zrezygnować z zajmowanego stanowiska (np. ze względów zdrowotnych) i podjąć pracę tylko na stanowisku nauczyciela? Proszę o poradę i podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- I pytanie
Z dniem 1 września 2011 r. włączono do Zespołu Placówek Oświatowych w Strzelinie Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Skoroszowicach. Jest jeden dyrektor wszystkich szkół wchodzących w skład Zespołu Placówek Oświatowych: szkoła Podstawowa, gimnazjum, ośrodek….
Nauczycielka zatrudniona jest na pełny etat. W ramach całego etatu, świadczy pracę na pół etatu na wsi w Skoroszowicach, a drugie pół etatu świadczy w Strzelinie- miasto. Nauczycielka mieszka w Strzelinie. Jak należy liczyć dodatek wiejski? Czy należy jej wypłacić dodatek wiejski tylko od ½ etatu pracy świadczonej na wsi - Skoroszowice, czy również od ½ etatu – praca w Strzelinie – miasto.
II pytanie
Od września 2011 r. w skład Zespołu Placówek Oświatowych w Strzelinie wszedł Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Skoroszowicach. W ramach Zespołu funkcjonują następujące placówki:
Podstawowa Szkoła Specjalna w Skoroszowicach
Gimnazjum Specjalne w Skoroszowicach
Zasadnicza Szkoła Specjalna w Skoroszowicach
Gimnazjum dla niedostosowanych w Strzelinie
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Strzelinie.
Jest jeden dyrektor wszystkich szkół wchodzących w skład Zespołu Placówek Oświatowych.
W szkołach obowiązują róże wymiary czasu pracy dla nauczycieli tj.: 18/18, 24/24, 26/26.
W skład Placówek znajdujących się w Strzelinie wchodzą: Ochotniczy Hufiec Pracy oraz Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii. Tutaj płaci się fundusz emerytur pomostowych. Natomiast w MOS nie ma dodatku uciążliwego.
Nauczycielka jest zatrudniona na ¼ etatu w każdej z placówek. Na każdą placówkę ma odrębną umowę. Czy jest to właściwe? Czy należałoby zastosować inne rozwiązanie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe