Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy kandydat na stanowisko kucharza w szkole podstawowej z 1 oddziałem przedszkolnym spełnia wymagania, jeśli posiada certyfikat kursu kucharskiego i wykształcenie średnie ogólnokształcące? Proszę o interpretację przepisów prawnych.Czy one brzmią jednoznacznie?
Kandydat nie posiada kwalifikacji do pracy w samorządowej szkole na stanowisku kucharza. Zgodnie z lp. 26 części F tabeli II w załączniku nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 936) musiałby posiadać wykształcenie zawodowe zasadnicze w zawodzie kucharz oraz 3 – letnie doświadczenie w pracy. Wynika to ze stosowania do pracowników niepedagogicznych w samorządowej szkole przepisów o pracownikach samorządowych (art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W swojej szkole zatrudniłam nauczycieli na zastępstwo do 31.12.2021 r. Sytuacja wygląda następująco:
• dwoje nauczycieli na 4/18 i 7/18 etatu od 15.11.2021 r. – pracują oni w innej szkole na cały etat,
• jeden na 4/18 od 22.11.2021 r. – emeryt.
Czy ww. nauczycielom powinnam wypłacić ekwiwalenty za niewykorzystane urlopy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel-stażysta uzyskał w mojej szkole stopień nauczyciela kontraktowego. Później złożył wniosek o przyznanie zasiłku na zagospodarowanie wraz z oświadczeniem, że praca na stanowisku nauczyciela jest jego pierwszą pracą zawodową w życiu w szkole. Wcześniej pedagog był zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy, natomiast od września pracuje na 0,55 etatu. Czy podstawą do naliczenia zasiłku na zagospodarowanie powinno być wynagrodzenie z dnia złożenia wniosku przez nauczyciela – nauczyciel pracował wtedy na pełen etat – czy z dnia decyzji wydanej przed dyrektora – wówczas podstawa dodatku byłaby liczona z 0,55 etatu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest na urlopie macierzyńskim/rodzicielski, wraca w grudniu 2017 r do pracy. Nie będzie miał pełnego etatu. W jakim czasie można mu wręczyć ograniczenie etatu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy prowadzenie zajęć z języka obcego można powierzyć na zasadzie umowy szkole językowej, a zajęć z muzyki komercyjnej szkole muzycznej? Jeśli tak, czy osoby prowadzące takie zajęcia muszą mieć uprawnienia pedagogiczne do prowadzenia zajęć w danym typie szkoły?
- Bardzo proszę o wyjaśnienie, jak powinna wyglądać umowa z nauczycielem zatrudnionym w Zespole Szkół i w jaki sposób dokonać zmian w zawartych wcześniej umowach.
W 1999r. zostało utworzone Gimnazjum Publiczne ; w zawartych wtedy pomiędzy Dyrektorem Gimnazjum a nauczycielami umowach o pracę jako miejsce wykonywania pracy wskazano Gimnazjum Publiczne. W 2005r. został utworzony Zespół Szkół Samorządowych, w skład którego weszło Gimnazjum Publiczne oraz nowo powstałe Liceum Ogólnokształcące.
Umowy z nauczycielami z tego okresu były zawierane przez dyrektora ZSS, a jako miejsce wykonywania pracy wskazywano:
1) Gimnazjum Publiczne w ZSS
lub
2) LO w ZSS
lub
3) Gimnazjum Publiczne i LO w ZSS.
W 2011r. do ZSS zostało włączone nowo utworzone Technikum, w związku z czym zmieniła się treść umów z niektórymi nauczycielami w zakresie miejsca wykonywania pracy.
Obecnie gimnazjum jest wygaszane i chcemy uporządkować umowy, gdyż konieczne będzie zwolnienie niektórych nauczycieli. W jaki sposób powinniśmy to zrobić, uwzględniając fakt, że nauczyciele wykonują pracę:
4) Tylko w jednym typie szkoły, wchodzącej w skład ZSS
5) W dwóch typach szkół, wchodzący w skład ZSS
6) W trzech typach szkół, wchodzących w skład ZSS
Czy wykazywać w umowie liczbę godzin, realizowanych w każdej ze szkół ( ta liczba zmienia się nawet w ciągu roku szkolnego?)
Sporządzić aneks do umowy czy zawrzeć nową jeśli nauczyciel ma umowę zawartą np. z dyrektorem Gimnazjum Publicznego, a obecnie jest to Dyrektor ZSS?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe