Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można wpisać ocenę z religii uczniowi, który chodził na zajęcia w kościele augsbursko- ewangelicznym?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r.
w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (ze zm.)
Przedszkole i szkoła mają obowiązek zorganizowania lekcji religii dla grupy nie mniejszej niż siedmiu uczniów danej klasy lub oddziału (wychowanków grupy przedszkolnej). Dla mniejszej liczby uczniów w klasie lub oddziale (wychowanków w grupie) lekcje religii w przedszkolu lub szkole powinny być organizowane w grupie międzyoddziałowej lub międzyklasowej.
Jeżeli w przedszkolu lub szkole na naukę religii danego wyznania lub wyznań wspólnie nauczających zgłosi się mniej niż siedmiu uczniów (wychowanków), organ prowadzący przedszkole lub szkołę, w porozumieniu z właściwym kościołem lub związkiem wyznaniowym, organizuje naukę religii w grupie międzyszkolnej lub w pozaszkolnym (pozaprzedszkolnym) punkcie katechetycznym. Liczba uczniów (wychowanków) w grupie lub punkcie katechetycznym nie powinna być mniejsza niż trzy.
Jeżeli w grupie międzyszkolnej lub pozaszkolnym (pozaprzedszkolnym) punkcie katechetycznym uczestniczą uczniowie szkół (wychowankowie przedszkoli) prowadzonych przez różne organy, organy te ustalają, w drodze porozumienia, zasady prowadzenia grup lub punktów katechetycznych.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach organ prowadzący przedszkole lub szkołę, w ramach posiadanych środków, może — na wniosek kościoła lub związku wyznaniowego — zorganizować nauczanie religii danego wyznania w sposób odmienny niż określony w ust. 1—3 § 2 w/w rozporządzenia.
§ 9.
1. Ocena z religii lub etyki umieszczana jest na świadectwie szkolnym bezpośrednio po ocenie ze sprawowania. W celu wyeliminowania ewentualnych przejawów nietolerancji nie należy zamieszczać danych, z których wynikałoby, na zajęcia z jakiej religii (bądź etyki) uczeń uczęszczał.
2. Ocena z religii (etyki) nie ma wpływu na promowanie ucznia do następnej klasy.
3. Ocena z religii (etyki) jest wystawiana według skali ocen przyjętej w danej klasie.
4.Uczniowie korzystający z nauki religii lub etyki organizowanej przez organy prowadzące szkoły według zasad określonych w § 2 ust. 2-4 otrzymują ocenę z religii/etyki na świadectwie wydawanym przez szkołę, do której uczęszczają, na podstawie zaświadczenia katechety lub nauczyciela etyki.
Powyższy zapis oznacza, że ocenę z religii organizowanej w oparciu o opisane zasady, należy uwzględnić i wpisać na świadectwie.
§ 9 ust. 4 zmieniony z dniem 9 września 1993 r. przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 1993 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w szkołach publicznych (Dz.U.93.83.390)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytania odnośnie do zapisu na świadectwie i arkuszu ocen. W szkole podstawowej, w której pracuję, uczniowie uczą się drugiego języka od klasy czwartej. Na świadectwie wpisujemy go w dodatkowych zajęciach edukacyjnych. Czy wpisujemy jakiś numer? Jaki numer wpiszemy potem przy języku w klasie 7 (II.2.)? W liceum, jeżeli uczeń realizuje np. język angielski na poziomie rozszerzonym, to jaki ma być zapis w arkuszu? Tylko j. angielski IV.1r.?
W których klasach w liceum i szkole podstawowej zapisuje się na świadectwie i arkuszu wychowanie do życia w rodzinie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy wzoru arkusza w przypadku nowych uczniów. Jak mówią przepisy, w przypadku przejścia ucznia szkoły podstawowej w roku szkolnym 2018/2019 do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku wg wzoru odpowiednio: 1) nr 53a lub 63b w przypadku ucznia klasy III i VI szkoły podstawowej, 2) nr 36 lub 45 w przypadku ucznia klasy I, II, IV i V, 3) nr 53b lub 63m- w przypadku ucznia klasy VII i VIII. Jaki wzór arkusza obowiązuje ucznia, który przyszedł do mnie z innej szkoły i w roku szkolnym 2018/2019 został przyjęty do klasy VI?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy z dotacji oświatowej można sfinansować wynagrodzenie eksperta komisji egzaminacyjnej
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Ile jest dodatkowych dni wolnych ustalanych przez dyrektora szkoły podstawowej w r.sz.2017/18, 6 czy 8, już według nowego rozporządzenia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor bez konsultacji z RP,RR i SU zmienił czas rozpoczynania zajęć lekcyjnych w szkole?
Żaden kolegialny organ nie wyraził zgody w tej kwestii.Co można zrobić w tej sprawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe