Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielowi religii zatrudnionemu w wygaszanym gimnazjum na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze czasu pracy w związku z cofnięciem misji od dnia 31.08.2018r przysługuje odprawa jak dla innych nauczycieli?
W przypadku cofnięcia skierowania do nauczania religii, podstawą rozwiązania stosunku pracy jest art. 23 ust. 1 pkt. 6 Karty Nauczyciela. Rozwiązanie stosunku pracy następuje z końcem tego miesiąca, w którym nastąpiło cofnięcie skierowania do nauczania religii. Przepis ten dotyczy zarówno nauczycieli zatrudnionych przez mianowanie, jak i na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony (zgodnie z art. 27 ust. 3 KN).
Na podstawie art. 28 ust. 2a KN, w wypadku określonym w art. 23 ust. 1 pkt 6 nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania przysługuje jednorazowo odprawa w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia za każdy rok pracy na stanowisku nauczyciela religii, nie więcej jednak niż w wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia.
Z pytania wynika, że nauczyciel jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony, więc odprawa z tytułu zwolnienia w powyższym trybie mu nie przysługuje.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc: Ile dni urlopu wypoczynkowego przysługuje pracownikowi (nauczyciel emerytowany) zatrudnionemu na 11/18 etatu, za ile dni powinien otrzymać ekwiwalent. Okres zatrudnienia to 17.09.2012-30.06.2013 r. Dziękuję za pomoc.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 września 2017 r. zespół (szkoła podstawowa+gimnazjum) przekształcił się w szkołę podstawową z oddziałami gimnazjalnymi.
1. Od 1 września 2018 r. nie będzie etatu dla nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Czy w związku z tym stosuję art. 225 ustawy Przepisy Wprowadzające..., choć brak godzin dla tego nauczyciela w żaden sposób nie ma związku z likwidacją gimnazjum?
2. Jeśli tak, to czy powołując się na powyższy art. właściwe będzie uzasadnienie przeniesienia tego nauczyciela w stan nieczynny w związku ze zmniejszeniem liczby oddziałów?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel z wykształceniem wyższym magisterskim z przygotowaniem pedagogicznym i ukończonymi studiami podyplomowymi w zakresie wychowania seksualnego (liczba godzin zajęć teoretycznych 324; liczba godzin zajęć praktycznych 156) posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć z wychowania do życia w rodzinie w szkole ponadgimnazjalnej?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka języka angielskiego była zatrudniona w szkole w okresie 1.09.2018 r.-22.06.2019 r. wypłacono ekwiwalent za urlop za 42 dni. Ta sama nauczycielka została zatrudniona od 1.09.2019 r. do 29.02.2020 r. czy powinno się tej osobie wypłacić ekwiwalent za 20 dni urlopu wypoczynkowego? Skorzystała z ferii 14 dni w 2020 r.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik administracji pracujący w szkole 27 lat przeszedł operację. Złożył dokumenty do MOPR i uzyskał orzeczenie i kartę o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym na 1 rok.
Jakie obowiązki ma pracodawca w związku z dostarczeniem orzeczenia o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności?
Proszę o informację nt. urlopu wypoczynkowego. Czy pracownik i od kiedy powinien mieć zwiększony wymiar urlopu wypoczynkowego. Czy jeśli decyzję otrzymał 15.07.2024 r. to zwiększony wymiar należny jest mu teraz? Co w sytuacji jeśli stopień niepełnosprawności zostanie po roku zniesiony? Co z urlopem jak to przeliczyć?
Proszę o podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe