Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy oligofrenopedagog z przygotowaniem pedagogicznym i psycholog z przygotowaniem pedagogicznym mogą prowadzić zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka czy konieczne jest ukończenie studiów z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju?
Rozporządzenie MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U.2013.1257) w § 3.2 wskazuje, iż w skład zespołu WWRD wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
1) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog;
2) psycholog;
3) logopeda;
4) inni specjaliści – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny.
Natomiast rozporządzenie MEN w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli stanowi, iż w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju zajęcia mogą prowadzić: psycholog, pedagog, logopeda lub inny specjalista - w zależności od diagnozy potrzeb rozwojowych dziecka - których kwalifikacje określone są jako:
- Logopeda: dyplom studiów logopedycznych lub studiów podyplomowych w zakresie logopedii;
- Pedagog i psycholog: dyplom ukończenia studiów magisterskich na kierunku psychologia albo studiów wyższych na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, przygotowanie pedagogiczne
lub - studia magisterskie na kierunku psychologia albo studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończenie studiów podyplomowych w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz przygotowanie pedagogiczne
lub - dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej, a ponadto ukończone studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka koniecznie z przygotowaniem pedagogicznym
Kwalifikacje do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka uznaje wyłącznie dyrektor placówki. Zastosowanie ma zasada, że dyrektor szkoły może uznać kwalifikacje wspomniane w pytaniu za wystarczające, po przeanalizowaniu programu odbytych przez Panią studiów oraz biorąc pod uwagę ocenę potrzeb dziecka objętego WWRD.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń mieszka w obwodzie naszej szkoły ale nigdy do niej nie uczęszczał. Uczęszczał od pierwszej klasy SP do innej szkoły w mieście. Obecnie jest uczniem klasy 8 ma 16 lat. Jego szkoła przesłała nam informację, że nie realizuje on obowiązku szkolnego. Która szkoła powinna rozpocząć postępowanie egzekucyjne? Obwodowa czy szkoła, do której uczeń uczęszczał do tej pory?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zamieszczony przez Państwa wzór programu profilaktyki : Poznaję -wybieram w jakikolwiek sposób wpisuje się w nowe rozporządzenie MEN w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej,
edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii z 18.08. 2015 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w przedszkolu 2 oddziałowym.Godziny pracy przedszkola są od 7.00-17.00, czy dodatek wychowawczy należy się 2 nauczycielom pracującym z grupą czy jednemu, skoro obowiązki każdego nauczyciela są takie same?
- Prowadzę punkt przedszkolny dla dzieci z autyzmem. Pod opieka mam czwórkę dzieci o szerokim spectrum zaburzeń komunikacyjnych. Czy muszą one koniecznie uczyć się języka nowożytnego. Czy istnieje przepis zwalniający ich z tej nauki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W statucie szkoły zawarte są zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wymienione zajęcia w ramach tej pomocy. Nie ma jednak nic o zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się. Czy w związku z tym można ucznia objąć taką formą pomocy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe