Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba posiada kwalifikacje do nauki języka angielskiego w przedszkolu: z wykształceniem - pedagogiczne edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, oraz posiadająca Certyfikat-Ctelc Licencjonowane Centrum egzaminacyjne Szczecin Poland? Drugi przypadek edukacja elementarna i język angielski.
Nauczyciel, który ukończył studia z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, posiada przygotowanie pedagogiczne oraz certyfikat TELC (The European Language Certificates), nie posiada kwalifikacji do nauczania języka angielskiego. Certyfikat ten nie jest wymieniony w załączniku „Świadectwa potwierdzające znajomość języków obcych” do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 1207). Certyfikat TELC English B2 był proponowany w projekcie nowelizacji ww. rozporządzenia (projekt z dnia 30 marca 2015 r.), ale ostatecznie nie został uwzględniony.
Kwalifikacje do nauki języka angielskiego w przedszkolu posiada nauczyciel, który uzyskał jeden z następujących certyfikatów: co najmniej FCE z oceną A lub B; IELTS z wynikiem 5,0-6,0 pkt; TOEFL wersja iBT z wynikiem całkowitym minimum 57 pkt, wersja CBT minimum 173 pkt i dodatkowo minimum 3,5 pkt z pracy pisemnej oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego, wersja PBT minimum 500 pkt i dodatkowo minimum 3,5 pkt z pracy pisemnej oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego; City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Communicator (B2) 500/1765/2 funkcjonujący również pod nazwą IESOL lub ISESOL; Pearson Test of English General (dawniej London Tests of English), Level 3 - ocena: pass, merit lub distinction, Edexcel, Pearson Language Tests; Pearson Test of English Academic - z wynikiem 59-75 pkt; EDI poziom 5.
Jeśli drugi nauczyciel posiada któryś z ww. certyfikatów, może uczyć języka angielskiego w przedszkolu. Nie ma kwalifikacji, jeśli uzyskał TELC.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy czterodniowego tygodnia pracy. Wszyscy pracownicy placówki opiekuńczej - ośrodka - napisali do dyrekcji podanie o czterodniowy tydzień pracy ze względu na specyfikę pracy w placówce w myśl art. 42c pkt 1 Karty Nauczyciela i art. 143 Kodeksu Pracy. Pytanie brzmi, czy na tej podstawie mogę wyrazić zgodę na czterodniowy tydzień pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W technikum są zatrudnieni dwaj nauczyciele (fizyki i matematyk), którzy dodatkowo legitymują się ukończonymi studiami podyplomowymi w zakresie informatyki. Pierwszy z nich posiada zaświadczenie o ukończeniu podyplomowego studium informatyki, drugi – świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie informatyki. Czy ci nauczyciele maję kwalifikacje do nauczania przedmiotów zawodowych informatycznych w technikum informatycznym?
- Pracownikowi obsługi zmarł w marcu bliski członek rodziny, w związku z tym przysługują mu 2 dni urlopu okolicznościowego. Pracownik nie wybrał tych dwóch dni, gdyż nie było takiej potrzeby, ponieważ z powodu zawieszenia działalności placówek oświatowych nie musiał być w pracy w dniach, kiedy trzeba było załatwiać sprawy pogrzebowe i kiedy odbył się pogrzeb. Czy pracownik musi wykorzystywać urlop okolicznościowy, jeśli nie chce? Czy może wykorzystać urlop okolicznościowy na sprawy niezwiązane z samym wydarzeniem? Czy jest jakiś termin po wydarzeniu, po jakim pracownik nie może już wykorzystać urlopu okolicznościowego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komu przydzielić zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Chodzi o zajęcia dla ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym (ma w orzeczeniu zalecone zajęcia rewalidacyjne, które ma prowadzić socjoterapeuta - nie ma takiego specjalisty w szkole.) Kto ma prowadzić zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne przewidziane w nowym prawie oświatowym?
- Nauczyciele zatrudnieni byli wcześniej w Zespole Szkół złożonym ze szkoły podstawowej i gimnazjum. W swoich umowach mieli określone, że są nauczycielami np. religii w szkole podstawowej. Nastąpiły zmiany reorganizacyjne - w 2005 r. zlikwidowano gimnazjum i placówka została przekształcona w szkołę podstawową. Jednak umowy nauczycieli nie zostały zawarte ponownie tylko obowiązują te same. Czy jest to zgodne z prawem?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe