Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba posiada kwalifikacje do nauki języka angielskiego w przedszkolu: z wykształceniem - pedagogiczne edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, oraz posiadająca Certyfikat-Ctelc Licencjonowane Centrum egzaminacyjne Szczecin Poland? Drugi przypadek edukacja elementarna i język angielski.
Nauczyciel, który ukończył studia z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, posiada przygotowanie pedagogiczne oraz certyfikat TELC (The European Language Certificates), nie posiada kwalifikacji do nauczania języka angielskiego. Certyfikat ten nie jest wymieniony w załączniku „Świadectwa potwierdzające znajomość języków obcych” do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 1207). Certyfikat TELC English B2 był proponowany w projekcie nowelizacji ww. rozporządzenia (projekt z dnia 30 marca 2015 r.), ale ostatecznie nie został uwzględniony.
Kwalifikacje do nauki języka angielskiego w przedszkolu posiada nauczyciel, który uzyskał jeden z następujących certyfikatów: co najmniej FCE z oceną A lub B; IELTS z wynikiem 5,0-6,0 pkt; TOEFL wersja iBT z wynikiem całkowitym minimum 57 pkt, wersja CBT minimum 173 pkt i dodatkowo minimum 3,5 pkt z pracy pisemnej oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego, wersja PBT minimum 500 pkt i dodatkowo minimum 3,5 pkt z pracy pisemnej oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego; City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Communicator (B2) 500/1765/2 funkcjonujący również pod nazwą IESOL lub ISESOL; Pearson Test of English General (dawniej London Tests of English), Level 3 - ocena: pass, merit lub distinction, Edexcel, Pearson Language Tests; Pearson Test of English Academic - z wynikiem 59-75 pkt; EDI poziom 5.
Jeśli drugi nauczyciel posiada któryś z ww. certyfikatów, może uczyć języka angielskiego w przedszkolu. Nie ma kwalifikacji, jeśli uzyskał TELC.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem poradni psychologiczno-pedagogicznej. w związku z pełnieniem tej funkcji mam zniżkę godzin- 8 godzin dydaktycznych. Czy pozbawienie mnie przez organ prowadzący części dodatku za trudne warunki pracy jest zgodne z prawem?
- W ustawie z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw MEN zmienia przepis art. 10a KN, dotyczący zatrudniania nauczycieli tylko i wyłącznie na umowę o pracę.
Zgodnie z nowym zapisem, który wchodzi w życie 1 stycznia 2019 r. w przypadku nauczycieli prowadzących zajęcia bezpośrednio z uczniami lub wychowankami w wymiarze nie wyższym niż 4 godziny tygodniowo, powierzenie prowadzenia tych zajęć może nastąpić również na innej podstawie niż umowa o pracę, jeżeli w treści łączącego strony stosunku prawnego nie przeważają cechy charakterystyczne dla stosunku pracy.
Pytanie PIERWSZE dotyczy umowy dla nauczycieli w liceum dla dorosłych pracującym w systemie zaocznym. Czy bazując na powyższym zapisie można od stycznia zmienić umowy o pracę dla nauczycieli na jak było wcześniej umowę-zlecenie?
Nadmieniam, że w skali miesiąca czyli 4 tygodni żaden nauczyciel nie przekracza 16 godzin zajęć ze słuchaczami.
Pytanie DRUGIE: Czy możliwe jest także podpisanie umowy z nauczycielem prowadzącym własną działalność gospodarczą w zakresie związanym z nauczaniem danego przedmiotu podpisanie umowy o współpracy i rozliczanie się co miesiąc na podstawie wystawionych przez niego faktur?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie,
Przy szkole podstawowej funkcjonują oddziały przedszkolne. Zgodnie z rozp. MEN z 17.11.2010r w spr. zasad udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dyrektor ma obowiązek zapewnić pomoc specjalistyczną w tym logopedyczną. Szkoła nie ma zatrudnionego logopedy. Czy na podstawie par. 14 ("zajęcia specjalistyczne prowadzą nauczyciele")zajęcia logopedyczne w oddziale przedszkolnym mogą być przydzielone nauczycielowi, który posiada kwalifikacje z pedagogiki wychowawczo-opiekuńczej i surdopedagogiki, a od października będzie uzupełniać kwalifikacje o logopedię?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry!
Przeglądałam propozycje rozporządzenia MEN w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach.
Interesuje mnie, czy nauczyciele biologii, chemii i fizyki (studia magisterskie, nauczyciele dyplomowani) mają kwalifikacje do nauczania przyrody w szkole ponadgimnazjalnej?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownikowi niepedagogicznemu przebywającemu na urlopie macierzyńskim przysługuje dofinansowanie na wczasy pod gruszą?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe