Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedłużenia okresu nauki można dokonać raz na każdym etapie edukacyjnym w którejkolwiek klasie, czy tylko w klasie III i VI? Czy przepisy, które mówią o przedłużeniu okresu nauki dla uczniów niepełnosprawnych dotyczą również uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją?
TAK. Przepisy, które mówią o przedłużeniu okresu nauki dla uczniów niepełnosprawnych dotyczą również uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, pod warunkiem jednak, że uczniowie ci posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Uczniowi niepełnosprawnemu można wydłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym
W § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych czytamy, że uczniowi niepełnosprawnemu można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki podejmuje rada pedagogiczna
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia (§ 5 ust. 2 rozporządzenia).
Konieczne jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
Uczniem niepełnosprawnym jest wg prawa oświatowego uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Takie orzeczenie mogą otrzymać m.in. dzieci z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją.
Nie należy mylić pojęcia orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z orzeczeniem o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności wydanym przez Powiatowe Zespoły Orzekające. Nie jest to pojęcie tożsame. W Polsce mamy bowiem podwójny system orzekania o niepełnosprawności dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam potrzebuję informacji o ilości szkół w Polsce z podziałem na województwa, zawody, ilości uczniów w każdej placówce itp. Gdzie tego szukać?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy niepublicznym przedszkolem z oddziałami integracyjnymi. W tym roku pojawiło się u nas dziecko, w którego orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego czytamy: "Z uwagi na brak oddziału specjalnego na poziomie przedszkolnym oraz niepełnosprawność wieloraką najkorzystniejszą formą kształcenia zapewniającą różnorodną pomoc specjalistyczną będzie przedszkolny oddział integracyjny. Uwzględniając niepełnosprawność sprzężoną dziecku przysługuje prawo do stałego wsparcia dodatkowego nauczyciela współorganizującego proces edukacyjny, który podczas pracy na oddziale będzie zaangażowany wyłącznie w pracę z /imię dziecka/"
Czy jeżeli dziecko jest na oddziale, gdzie pracuje nauczyciel prowadzący oraz oligofrenopedagog, czy wystarczy osoba z przygotowaniem pedagogicznym zatrudniona na stanowisku asystenta dziecka niepełnosprawnego lub pomocy nauczyciela – oczywiście zgodnie z orzeczeniem przypisana wyłącznie do tego dziecka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W projekcie org. na 2017/18 mam zatwierdzone przez organ prowadzący klasy: I-6ucz,II-11ucz.,III-14ucz. oraz oddz.0-21dzieci (4i6-latki). W sierpniu okazało się, że dwójka ucz.kl.I zmienia miejsce zamieszkania (zostaje 4ucz.). Co mam zrobić? Chyba nie mogę połączyć z kl.II gdyż są różne podstawy programowe. Nie mogę również połączyć z. oddz."O" ze względów lokalowych oraz tym że w "0"są również dzieci 5-letnie. Czy może pozostać klasa 4 osobowa? Nadmienię, że była już u nas klasa 5 osobowa. Czy organ prowadzący musi wyrażać ponownie zgodę? Czy może się nie zgodzić? Co z nauczycielem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Świadectwa drukujemy na zamówionych giloszach szkolnych. W jaki sposób wystawić teraz duplikat świadectwa uczniowi, który odszedł od nas w tamtym roku szkolnym, czyli 203/2014?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniony w szkole jest nauczyciel emeryt na czas nieokreślony. Pobiera emeryturę i otrzymuję pensję nauczyciela. Czy powinien otrzymywać świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych z puli emerytów i z puli nauczycieli? Czy tylko z puli nauczycieli?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe